Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mogućnost odgoja za socijalni angažman na području Like prema socijalnom nauku Crkve (CROSBI ID 643050)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Ninčević, Marjan Mogućnost odgoja za socijalni angažman na području Like prema socijalnom nauku Crkve // Identitet Like: Korijeni i razvitak / Holjevac, Željko (ur.). Zagreb : Gospić: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2009. str. 319-359

Podaci o odgovornosti

Ninčević, Marjan

hrvatski

Mogućnost odgoja za socijalni angažman na području Like prema socijalnom nauku Crkve

Autor opisuje današnju društvenu stvarnost Like, nakon domovinskog rata, koja predstavlja i za Crkvu određeni izazov. Razlog tome su brojne promjene koje su zahvatile razna područja: gospodarstvo, nezaposlenost, školstvo, doseljavanje Hrvata iz Bosne. Crkva uvijek gleda i susreće čovjeka u njegovu egzistencijalnom, osobnom, duhovnom i društvenom totalitetu i želi pomagati čovjeku u njegovim konkretnim životnim okolnostima. Znanstveni doprinos ovoga članka je u tome što se Liku, konkretno područje, promatra i opisuje kao multikulturalno. Autor sugerira za mogućnost suživota na tom području razvoj dimenzije dijaloga koja je među kulturama moguća jedino putem interkulturalizma koji posjeduje potrebnu otvorenost i socijalnu dimenziju „dodira“. Interkutluralizam nije ideologija već „životna filozofija“, životni stav. Polazeći od toga da su sve kulture jednako vrijedne i da se to tolerantno iskazuje u međusobnom dijalogu i prožimanju interkulturalni odgoj u multikulturalnom društvu bio bi novi zadatak pripremanja djece i mladeži za život, odnosno interkulturalno učenje kada se radi o odraslima. Autor razmatra područja oko kojih se Crkva na teritoriju Like zauzima. Biskup Gospićko-senjske biskupije koja se nalazi na području Like, zacrtao je područja na kojima Crkva u Gospićko-senjskoj biskupiji treba djelovati: 1) kršćanski humanizam: mnogo toga ovdje još nije uređeno i sređeno, tu je osiromašeni i malobrojni narod, slabi gospodarstveni uvjeti, porušeni obiteljski i crkveni objekti, poremećeni odnosi između Srba (pravoslavaca) i Hrvata (katolika), nerazjašnjeno pitanje izbjeglih Hrvata iz Bosne. 2) obitelj: obitelj je najstarija i najbolja učiteljica koja uči kako biti i živjeti za druge. Gdje je obitelj u krizi, u krizi je i škola koja čovjeka osposobljava da živi i radi za druge. 3) solidarnost: podcrtava se priznavanje solidarnosti (žrtve za drugoga) kao imperativ koji valja ugraditi u obrazovni sustav. 4) socijalni angažman: kršćanstvo je uvijek imalo veliku moć djelovanja na moć stvaranja novih kultura, moć preobrazbe kultura. Autor sugerira postizanje rezultata na ovim područjima crkvenoga djelovanja putem školskoga vjeronaka kojega pohađa 93% učenika u osnovnim školama i 87% učenika u srednjim školama. Autor donosi statističke podatke iz 2006./2007. šk. god.

odgoj; socijalni angažman; Lika; nauk Crkve

nije evidentirano

engleski

The possibility of education for social engagement in Lika towards social teaching of the Church

nije evidentirano

education; social engagement; Lika; the doctrine of the Church

nije evidentirano

Podaci o prilogu

319-359.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Identitet Like: Korijeni i razvitak

Holjevac, Željko

Zagreb : Gospić: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

978-953-6666-61-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice