Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Suvremeni pristupi odgoju i obrazovanju učenika u kontekstu međusobnog utjecaja i povezanosti škole, obitelji i lokalne zajednice (CROSBI ID 643034)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ninčević, Marjan Suvremeni pristupi odgoju i obrazovanju učenika u kontekstu međusobnog utjecaja i povezanosti škole, obitelji i lokalne zajednice // Modern Approaches to Teaching Coming Generation / Orel, M. (ur.). Ljubljana: EDUvision, 2011

Podaci o odgovornosti

Ninčević, Marjan

hrvatski

Suvremeni pristupi odgoju i obrazovanju učenika u kontekstu međusobnog utjecaja i povezanosti škole, obitelji i lokalne zajednice

Rad je rezultat autorovog interesa za školu u novonastalim prilikama. Škola se danas nalazi na raskrižju jer je izgubila monopol prenošenja znanja i integriranja vrjednota koji joj je, u drugim povijesnim trenutcima, dopuštao uvođenje u svijet s dostatnom popratnom „opremom“. Informatičko društvo stvorilo je snažne suparnike školi, a tu je i slabljenje institucije obitelji u njezinoj tradicionalnoj zadaći prenošenja temeljnih vrjednota. Znanstveni doprinos: autor daje teorijska usmjerenja iz kojih proizlazi da institucija škole ponovno treba preuzeti vodeću ulogu u oblikovanju budućih građana koji će živjeti u sve složenijem i pluralnijem društvu. Svesti stoga poslanje škole samo na stjecanje instrumentalnih znanja bio bi jedan od čimbenika koji bi pridonosili humanom osiromašenju naših društava. Škola se, dakle, ne može shvaćati kao privilegirani „akumulator“ i prenositelj informacija nego, uz druge izvore i posrednike znanja, treba biti mjesto kritičke prosudbe spoznaja i života, vrjednovanja i kritičke integracije različitih znanja, vještina, stavova i sposobnosti. Škola može i mora biti mjesto gdje se u praksi uči biti građanin, pod uvjetom da razvija sposobnosti za komunikaciju s okolinom i sposobnost za partnerstvo. Škola ima specifičnu zadaću, ponuditi mogućnost usvajanja znanja i osnovnih kulturnih jezika, stvoriti uvjete u kojima će učenici stjecati i usvajati potrebne misaone instrumente pomoću kojih će stjecati i provoditi odabir iskustava, promicati sposobnosti elaboriranja metodologija i kategorija koje će biti svojevrsni kompas u osobnim itinerarima, pogodovanje stvaranju samostalnosti (autonomije) mišljenja kod učenika, usmjeravanjem didaktike prema izgradnji znanja polazeći od konkretnih obrazovnih potreba.

suvremeni pristup odgoju ; obrazovanje ; učenici ; škola ; obitelj ; lokalna zajednica

nije evidentirano

engleski

Modern approach to education in the context of mutual influence and integration of school, family and community

nije evidentirano

modern approach to education ; education ; students ; school ; family ; local community

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Modern Approaches to Teaching Coming Generation

Orel, M.

Ljubljana: EDUvision

978-961-93189-2-8

Podaci o skupu

Međunarodna konferencija - International Conference EDUvision

predavanje

01.01.2011-01.01.2011

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice