Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju: Drugi kao polazište (CROSBI ID 234063)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Ninčević, Marjan
hrvatski
Interkulturalizam u odgoju i obrazovanju: Drugi kao polazište
Riječ je o radu u kojem autor promišlja o današnjim zajedničkim odrednicama u znanosti o odgoju. Škola je pozvana pružiti odgoj koji pomaže odrastanju i življenju u različitostima koje, pravo shvaćene ne dijele nego obogaćuju i povezuju ljude. Škola ne može zanijekati kršćanske korijene europske kulturne baštine koja ostvaruje svoje plodove na duhovnom, etičkom, kulturnom, umjetničkom, filozofskom, znanstvenom, pravnom i političkom području. Interkulturalnost je proces, akcija koja se ostvaruje u trajnoj dijalektici između jedinstva i različitosti, institucije i intuicije, sveopćenitosti i posebnosti, sjećanja i budućnosti, vjerovanja i svjedočenja, odgovora smisla i svakodnevnih zahtjeva, otvaranja i zatvaranja. Znanstveni doprinos proizlazi iz autorovog izvođenja zajedničkih odrednica u odgoju koje proizlaze iz nove pedagoške paradigme: drugi ljudi kao polazište, a najznačajnije su: nova filozofija obrazovanja i interkulturalni odgoj i obrazovanje u multikulturalnom i pluralnom društvu u novom europskom kontekstu u kojem se nalazi i Hrvatska. Jedino ozbiljni proces interkulturalizma koji vodi računa o svim sastavnicama puta koji treba prijeći nadvladava zatvaranja i otvara za traženje onog jedinstva koje ne umrtvljuje različitost. Površni pristup interkulturalizmu u opasnosti je da promiče gubitak identiteta ili apsolutizaciju posebnoga.
interkulturalizam ; odgoj ; obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Interculturalism in education: the others as a starting point
nije evidentirano
interculturalism ; upbringing ; education
nije evidentirano