Katolički vjeronauk u školskom kurikulumu u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 643017)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ninčević, Marjan
hrvatski
Katolički vjeronauk u školskom kurikulumu u Republici Hrvatskoj
Ovaj rad je rezultat autorovog znanstvenog interesa za integraciju katoličkog vjeronauka u hrvatski školski sustav. Katolički školski vjeronauk u Republici Hrvatskoj bitno je označen odgojnom dimenzijom, te je usmjeren formaciji osobnosti otvorenih vrednotama pravde, solidarnosti, mira i kvalitetnog suživota. Mjesto vjeronauka u školi jedno je od najzahtjevnijih pedagoško- didaktičkih pitanja suvremene škole. Znanstveni doprinos ovog rada je analiza sadržaja školskog vjeronauka koji pridonose stjecanju općeg znanja te odgoja za vrijednosti. O odgoju za vrijednosti u Republici Hrvatskoj s posebnom se pozornošću i intenzitetom počelo govoriti tijekom izradbe najprije Hrvatskoga nacionalnoga okvirnog standarda (HNOS-a), a kasnije i nacionalnoga kurikuluma. U tom se pravcu katolički vjeronauk po svojim ciljevima i sadržajima postavlja kao školski predmet koji ima specifično stajalište: religijsko i kršćansko-katoličko, koji razabire kulturnu stvarnost, tumači znakove, pomaže u otkrivanju i razvijanju kritičke ocjene, upućuje na poštivanje vrijednosti koje potiču čovječanstvo u najpotpunijem smislu te poziva na odbacivanje svega onoga što je nehumano i otuđujuće, kako na teritorijalnoj tako i na planetarnoj razini. Nakon teorijske analize zaključeno je da se vjeronauk u Republici Hrvatskoj, kao obvezni-izborni dio školskoga programa/kurikuluma, uglavnom uspio integrirati u školski sustav, te da sadržaji vjeronaučne nastave pridonose ostvarivanju cjelovite formacije učenika.
odgoj i obrazovanje ; škola ; kurikulum ; školski vjeronauk ; katolički vjeronauk
nije evidentirano
engleski
Catholic religious education in the teaching curriculum in the Republic of Croatia
nije evidentirano
education ; school ; curriculum ; school religious education ; Catholic catechism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
229-246.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Lepeš, J.
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici
978-86-87095-64-9
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena konferencija: "Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja"
ostalo
18.09.2015-19.09.2015
Subotica, Srbija