Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Katolički vjeronauk u školskom kurikulumu u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 643017)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ninčević, Marjan Katolički vjeronauk u školskom kurikulumu u Republici Hrvatskoj // Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja / Lepeš, J. (ur.). Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2015. str. 229-246

Podaci o odgovornosti

Ninčević, Marjan

hrvatski

Katolički vjeronauk u školskom kurikulumu u Republici Hrvatskoj

Ovaj rad je rezultat autorovog znanstvenog interesa za integraciju katoličkog vjeronauka u hrvatski školski sustav. Katolički školski vjeronauk u Republici Hrvatskoj bitno je označen odgojnom dimenzijom, te je usmjeren formaciji osobnosti otvorenih vrednotama pravde, solidarnosti, mira i kvalitetnog suživota. Mjesto vjeronauka u školi jedno je od najzahtjevnijih pedagoško- didaktičkih pitanja suvremene škole. Znanstveni doprinos ovog rada je analiza sadržaja školskog vjeronauka koji pridonose stjecanju općeg znanja te odgoja za vrijednosti. O odgoju za vrijednosti u Republici Hrvatskoj s posebnom se pozornošću i intenzitetom počelo govoriti tijekom izradbe najprije Hrvatskoga nacionalnoga okvirnog standarda (HNOS-a), a kasnije i nacionalnoga kurikuluma. U tom se pravcu katolički vjeronauk po svojim ciljevima i sadržajima postavlja kao školski predmet koji ima specifično stajalište: religijsko i kršćansko-katoličko, koji razabire kulturnu stvarnost, tumači znakove, pomaže u otkrivanju i razvijanju kritičke ocjene, upućuje na poštivanje vrijednosti koje potiču čovječanstvo u najpotpunijem smislu te poziva na odbacivanje svega onoga što je nehumano i otuđujuće, kako na teritorijalnoj tako i na planetarnoj razini. Nakon teorijske analize zaključeno je da se vjeronauk u Republici Hrvatskoj, kao obvezni-izborni dio školskoga programa/kurikuluma, uglavnom uspio integrirati u školski sustav, te da sadržaji vjeronaučne nastave pridonose ostvarivanju cjelovite formacije učenika.

odgoj i obrazovanje ; škola ; kurikulum ; školski vjeronauk ; katolički vjeronauk

nije evidentirano

engleski

Catholic religious education in the teaching curriculum in the Republic of Croatia

nije evidentirano

education ; school ; curriculum ; school religious education ; Catholic catechism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

229-246.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Lepeš, J.

Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici

978-86-87095-64-9

Podaci o skupu

Međunarodna znanstvena konferencija: "Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja"

ostalo

18.09.2015-19.09.2015

Subotica, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija