Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia (CROSBI ID 643003)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ćosić, Ivana ; Ninčević, Marjan
engleski
Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia
Rad je rezultat interesa autora za standardizirane provjere koje se provode u odgoju i obrazovanju, s posebnim naglaskom na Državnu maturu u Hrvatskoj. U radu se raspravljaju o odnosu između standardiziranog testiranja i ideja o pravednosti u europskom obrazovanju, te se razvijaju različiti pojmovi. Problematizira se ideja obrazovne pravde, te se postavlja pitanje o mogućnosti obrazovne pravednosti u postsocijalističkim zemljama. Značaj postsocijalističkog obrazovnog prostora za komparativno obrazovanje jest bivša socijalistička država. Raspadom Jugoslavije države su pretrpjele fundamentalne transformacije na svim područjima društvenog života. Te transformacije su utjecale i na temeljne ideje pravednosti i pravde u obrazovanju. Autori ističu da proceduralni elementi standardiziranih ispita nisu lako usporedivi među obrazovnim sustavima različitih zemalja. Znanstveni doprinos ovog rada ogleda se u elaboriranju rezultata empirijskog istraživanja nazvanog „Državna matura“ iz perspektive nastavnika i učenika, koje ispituje odnos između prioriteta procesne pravde i transparentnosti nad pitanjima koja se odnose na kvalitetu obrazovanja u hrvatskom srednjoškolskom obrazovanju. Državna matura je promijenila učiteljske uloge u strukovnim školama i gimnazijama. Podatci su prikupljani intervjuima među nastavnicima i učenicima, te su analizirani metodom tematske analize. Iako je uvođenje standardizirane procjene trebalo značiti poboljšanje kvalitete hrvatskog obrazovanja čini se da taj cilj nije postignut. Uvođenjem standardiziranog ispitivanja trebala se smanjiti i mogućnost varanja na testovima, no, rezultati pokazuju da se varanja na testovima nastavljaju. Učenici su opisali vrlo kreativne načine varanja, a većina nastavnika je blaga prema „varalicama“. U svjetlu tih rezultata ovaj rad je problematizirao ideju obrazovne pravde, te analizirao vezu između pravde, ispitivanja i kvalitete obrazovanja.
transparency ; educational improvement ; friends ; foes ; croatia
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
138-140.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Conference proceedings: ICSS IX 2016
Opić, S.
Dubrovnik: European center for science, education and research
978-88-909163-7-3
Podaci o skupu
9th International Conference on Social Sciences
predavanje
08.04.2016-09.04.2016
Dubrovnik, Hrvatska