Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia (CROSBI ID 643003)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ćosić, Ivana ; Ninčević, Marjan Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia // Conference proceedings: ICSS IX 2016 / Opić, S. (ur.). Dubrovnik: European center for science, education and research, 2016. str. 138-140

Podaci o odgovornosti

Ćosić, Ivana ; Ninčević, Marjan

engleski

Transparency and Educational Improvement - Friends of Foes? The Case of Croatia

Rad je rezultat interesa autora za standardizirane provjere koje se provode u odgoju i obrazovanju, s posebnim naglaskom na Državnu maturu u Hrvatskoj. U radu se raspravljaju o odnosu između standardiziranog testiranja i ideja o pravednosti u europskom obrazovanju, te se razvijaju različiti pojmovi. Problematizira se ideja obrazovne pravde, te se postavlja pitanje o mogućnosti obrazovne pravednosti u postsocijalističkim zemljama. Značaj postsocijalističkog obrazovnog prostora za komparativno obrazovanje jest bivša socijalistička država. Raspadom Jugoslavije države su pretrpjele fundamentalne transformacije na svim područjima društvenog života. Te transformacije su utjecale i na temeljne ideje pravednosti i pravde u obrazovanju. Autori ističu da proceduralni elementi standardiziranih ispita nisu lako usporedivi među obrazovnim sustavima različitih zemalja. Znanstveni doprinos ovog rada ogleda se u elaboriranju rezultata empirijskog istraživanja nazvanog „Državna matura“ iz perspektive nastavnika i učenika, koje ispituje odnos između prioriteta procesne pravde i transparentnosti nad pitanjima koja se odnose na kvalitetu obrazovanja u hrvatskom srednjoškolskom obrazovanju. Državna matura je promijenila učiteljske uloge u strukovnim školama i gimnazijama. Podatci su prikupljani intervjuima među nastavnicima i učenicima, te su analizirani metodom tematske analize. Iako je uvođenje standardizirane procjene trebalo značiti poboljšanje kvalitete hrvatskog obrazovanja čini se da taj cilj nije postignut. Uvođenjem standardiziranog ispitivanja trebala se smanjiti i mogućnost varanja na testovima, no, rezultati pokazuju da se varanja na testovima nastavljaju. Učenici su opisali vrlo kreativne načine varanja, a većina nastavnika je blaga prema „varalicama“. U svjetlu tih rezultata ovaj rad je problematizirao ideju obrazovne pravde, te analizirao vezu između pravde, ispitivanja i kvalitete obrazovanja.

transparency ; educational improvement ; friends ; foes ; croatia

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

138-140.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Conference proceedings: ICSS IX 2016

Opić, S.

Dubrovnik: European center for science, education and research

978-88-909163-7-3

Podaci o skupu

9th International Conference on Social Sciences

predavanje

08.04.2016-09.04.2016

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija