Nastavnik - kompetentni komunikator (CROSBI ID 643002)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ninčević, Marjan
hrvatski
Nastavnik - kompetentni komunikator
Rad je rezultat autorovog proučavanja pedagoških kompetencija nastavnika. U radu se na posebna način analizira kompetencija komuniciranja za koju se kaže da je kombinacija znanja, vještina, stavova, motivacija i osobnih karakteristika koje omogućuju nastavniku aktivno i efikasno djelovanje u školskoj situaciji. Temeljne (ključne) kompetencije koje su utvrdili Vijeće Europe i Europska komisija, između ostalih su i: komuniciranje na materinjem jeziku i komuniciranje na stranim jezicima. Znanstveni doprinos ovog rada je u teorijskoj razradi kompetencije komunikacije. Rezultati provedenog empirijskog istraživanja ukazuju da nema statistički značajne razlike pri procjeni važnosti ispitivanih kompetencija: komunikacijske, informatička pismenost, kompetencija za rad suradnju s drugim profesijama, kompetencija kreativnosti, te da ne postoji statistički značajna razlika u procjenama važnosti pojedinih znanja i vještina za uspješnost u radu s obzirom na staž ispitanika. Analizom je utvrđeno da odgojne strategije nastavnika moraju uzimati u obzir činjenicu da količina komunikacijskih interakcija koje se uspostavljaju u odgojnom odnosu značajno utječe na ukupni uspjeh procesa učenja.
nastavnik ; komunikacijska kompetencija ; učenik ; škola ; osobni i profesionalni razvoj
nije evidentirano
engleski
The teacher - competent communicator
nije evidentirano
teacher ; communicative competence ; student ; school ; personal and professional development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
753-773.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij
Orel, Mojca
Ljubljana: EDUvision
978-961-93189-7-3
Podaci o skupu
Vizija in izzivi poučevanja prihodnjih generacij
predavanje
06.12.2012-07.12.2012
Ljubljana, Slovenija