Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka (CROSBI ID 234023)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Ninčević, Marjan ; Jurić, Dunja Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka // Obnovljeni život, 71 (2016), 2; 247-257

Podaci o odgovornosti

Ninčević, Marjan ; Jurić, Dunja

hrvatski

Uloga kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije u nastavi vjeronauka

U radu se analizira pojam kompetencije u kontekstu nastavnikove uloge. Kompetencija se određuje kao profesionalna mjerodavnost visoke stručne razine, kvalitetna pedagoška izobraženost i osposobljenost koja se stječe pedagoškom izobrazbom i stalnim pedagoškim usavršavanjem. Posebno značenje pri izgradnji podržavajućeg odnosa s učenicima i profiliranju uspješnog nastavnika imaju kompetencija kreativnosti i socijalna kompetencija kao izvori motivacije, pretpostavke razvoja kreativnosti učenika i konstruktivne komunikacije između nastavnika i učenika. Znanstveni doprinos ovog rada očituje se u prikazu i interpretaciji empirijskog istraživanja. Istraživanjem pedagoške kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije vjeroučitelja u srednjim školama ustanovljena je značajna razlika u procjeni važnosti socijalne kompetencije između muškaraca i žena, pri čemu žene navedenu kompetenciju procjenjuju važnijom u odnosu na muškarce. Nije pronađena razlika u procjeni važnosti kompetencije kreativnosti s obzirom na spol. Doprinos ovog istraživanja očituje se u rezultatima koji upućuju na važnost stjecanja kompetencije kreativnosti i socijalne kompetencije tijekom inicijalnog i stručnog obrazovanja i usavršavanja nastavnika vjeronauka. Ovo istraživanje otvara prostor za buduća istraživanja u kojima bi bilo svrsishodno usporediti vjeroučiteljsku procjenu kompetentnosti s kompetentnošću ostalih nastavnika, istražiti mišljenje učenika i procjene pedagoških kompetencija vjeroučitelja, ispitati mišljenje roditelja o zadovoljstvu djeteta kompetencijama vjeroučitelja, te provjeriti utječe li predloženi model iz ovoga rada pozitivno na formalni uspjeh vjeroučitelja u školi.

pedagoške kompetencije ; vjeronauk ; kompetencija kreativnosti ; socijalna kompetencija

nije evidentirano

engleski

The Role of Creative Competencies and Social Competence in Teaching Catechism

nije evidentirano

teacher competencies ; Catechism ; creative competencies ; social competence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

71 (2)

2016.

247-257

objavljeno

0351-3947

1849-0182

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost