Odrednice interesa studenata za društveno korisno učenje (CROSBI ID 57443)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Modić Stanke, Koraljka ; Putarek, Vanja
hrvatski
Odrednice interesa studenata za društveno korisno učenje
Društveno korisno učenje (DKU) je nastavna metoda koja studentima omogućuje da primjenjuju znanja i vještine stečene kroz studij te obogaćuju proces usvajanja znanja radeći u timu na razvoju projekta kojim se rješava neki konkretan društveni problem. Kao takvo, društveno korisno učenje blisko je trendovima suvremenog obrazovanja koji ističu važnost kritičkog mišljenja i praktičnog iskustva u obrazovanju. S obzirom na veliki potencijal društveno korisnog učenja, važno je provesti istraživanja kojima će se ispitati različite odrednice i aspekti društveno korisnog učenja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti postoji li među studentima interes za društveno korisno učenje i postoje li razlike u tom interesu s obzirom na sociodemografske varijable, poznatost i iskustvo u društveno korisnom učenju te psihološke varijable. Istraživanje je provedeno na studentima Sveučilišta u Zagrebu (N = 252) on-line upitnikom koji se sastojao od sociodemografskih pitanja i pitanja vezanih uz društveno korisno učenje, Upitnika civilne odgovornosti i Skale opće samoefikasnosti. Dobiveno je da većina studenata ima interes za upis kolegija s komponentom DKU. Nadalje, studenti koji su prethodno čuli za ovu nastavnu metodu te oni koji imaju iskustvo volontiranja više su zainteresirani za upis izbornog kolegija s komponentom DKU. Konačno, studenti koji imaju veću specifičnu samoefikasnost vezanu uz DKU i veću civilnu odgovornost imaju i veći interes za upis izbornog kolegija s komponentom DKU. S obzirom na postojeći deficit ponude ovakvih kolegija u Republici Hrvatskoj, ovi rezultati sugeriraju potrebu povećanja ponude kako izbornih tako i obaveznih kolegija s uključenom DKU komponentom u svrhu povećanja izlaznih kompetencija studenata za tržište rada.
civilna odgovornost, društveno korisno učenje, iskustvo, samoefikasnost, studenti
nije evidentirano
engleski
Determinants of students' interest in service learning
nije evidentirano
civic responsibility, service learning, experience, self-efficacy, students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1105-1117.
objavljeno
Podaci o knjizi
International Conference EDUvision 2016 "Modern Approaches to Teaching the Coming Generations"
Orel, Mojca
Ljubljana: EDUvision
2016.
978-961-93662-8-8