Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Između vjere i države: djelovanje i položaj bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća (CROSBI ID 642956)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Šišak, Marinko ; Burai, Renata Između vjere i države: djelovanje i položaj bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća. 2016

Podaci o odgovornosti

Šišak, Marinko ; Burai, Renata

hrvatski

Između vjere i države: djelovanje i položaj bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća

U radu se obrađuje djelovanje dominikanaca u Bolu na otoku Braču i njihovo nastojanje oko organizacije školstva. Nakon više promjena sjedišta i seljenja od Dubrovnika, Hvara do Bola, zahvaljujući djelovanju nekih istaknutih bolskih dominikanaca škola je od isključivo vjerskog učilišta postala privatna klasična gimnazija s pravom javnosti. Stvorilo je to niz novih okolnosti u djelovanju – s jedne strane olakšalo je ulogu dominikancima i osiguralo im stabilniji rad, a s druge je izazvalo otpore anticrkvenih i orjunaških udruga i glasila a i prosvjetnih vlasti. Osobito je to bilo izraženo u vrijeme diktature kralja Aleksandra i jačanja srpske hegemonije. Uz niz teškoća trebalo je i uskladiti nastavne sadržaje vjerskog učilišta s propisima i obveznim nastavnim redovima koje je propisivala jugoslavenska država. U radu se posebno obrađuje, kao primjer, nastavni red za školsku godinu 1932./1933. bolske gimnazije, uspoređuje s planovima nekih drugih klasičnih javnih gimnazija u Hrvatskoj, te analizira omjer tema i nastavnih jedinica iz dva predmeta – hrvatskog jezika i povijesti, kao predmeta u kojima se izrazito jako osjećao utjecaj političkih vlasti i vladajuće ideologije na školstvo.

obrazovanje; vjerske škole; javne škole; kurikulum; identitet

nije evidentirano

engleski

Between religion and state: work and position of Dominican Grammar School in Bol within in the 1930s

nije evidentirano

education; religious school; public school; curriculum; identity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Pedagogija, obrazovanje i nastava/Pedagogy, education and instruction

predavanje

21.10.2016-22.10.2016

Mostar, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Pedagogija