Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca (CROSBI ID 233991)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ljubotina, Damir ; Juničić, Nataša ; Vlahović-Štetić Vesna Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca // Psihologijske teme, 24 (2015), 3; 369-399

Podaci o odgovornosti

Ljubotina, Damir ; Juničić, Nataša ; Vlahović-Štetić Vesna

hrvatski

Struktura i prediktori samoprocjene kreativnosti kod srednjoškolaca

U ovom je istraživanju ispitana struktura samoprocjena kreativnosti i kreativnog ponašanja te njihova povezanost s kognitivnim, konativnim i okolinskim faktorima. Pored toga, ispitana je i povezanost navedenih varijabli s općim školskim uspjehom. Na uzorku od 255 srednjoškolaca primijenjeni su Upitnik samoprocjene kreativnog ponašanja, Upitnik samoprocjene kreativnosti, Baterija testova divergentnog mišljenja, Upitnik otvorenosti k iskustvima te procjene poticaja kreativnog ponašanja od strane nastavnika i šire okoline. Analiza Upitnika kreativnog ponašanja upućuje na četiri relativno neovisne domene kreativnog ponašanja, dok se Upitnikom kreativnog ponašanja ispituje faktor opće samoprocjene kreativnosti. Rezultati sugeriraju da se na osnovi korištenih prediktora može objasniti između 8 i 45.8% varijance u korištenim mjerama samoprocjene. Školski je uspjeh nisko povezan i to jedino s uratkom u testovima divergentnog mišljenja, dok nije pronađena korelacija s mjerama kreativnosti, otvorenosti k iskustvu ili poticajima za kreativno ponašanje. Približno 45% učenika navodi da njihovi nastavnici nikada ili vrlo rijetko nagrađuju ili potiču njihovo kreativno ponašanje, dok redovito ili vrlo često poticanje kreativnog ponašanja od strane nastavnika navodi 11% učenika.

kreativnost ; samoprocjena ; divergentno mišljenje ; ličnost ; akademski uspjeh

nije evidentirano

engleski

Structure and Predictors of the High School Students' Self-Assessment of Creativity

nije evidentirano

creativity ; self-assessment ; divergent thinking ; personality ; academic success

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 (3)

2015.

369-399

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost