Studentska samoprocjena vlastitih pedagoških kompetencija i očekivane poteškoće u budućem radu (CROSBI ID 642926)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ninčević, Marjan ; Jurić Vukelić, Dunja
hrvatski
Studentska samoprocjena vlastitih pedagoških kompetencija i očekivane poteškoće u budućem radu
Rad je rezultat interesa autora za stvaranje i razvoj kvalitetnog visokog obrazovanja, koje bi učinkovito odgovorilo na nove potrebe i interese pojedinca, ali i društva u cjelini. Suvremeni obrazovni sustav zahtijeva kontinuirani razvoj nastavničkih kompetencija, ističući pritom ulogu komunikativnosti, informatičke pismenosti, samoprocjene kreativnosti i socijalne kompetencije, čega bi budući nastavnici već tijekom studija trebali biti svjesni, jer su pedagoške kompetencije, uz stručno usavršavanje i svijest o dogovornosti uloge nastavnika, jedan od temeljnih preduvjeta kvalitetnog obrazovanja kojemu je cilj učinkovito odgovoriti na nove potrebe i interese pojedinca i društva u cjelini. Znanstveni se doprinos očituje u prikazu i interpretaciji empirijskog istraživanja provedenog među studentima nastavničkih smjerova sa četiri sastavnice Sveučilišta u Zagrebu. Pored intrinzično motiviranih, studenti su u ovom istraživanju naveli i pragmatične razloge za upis nastavničkog smjera studija. Istraživanje doprinosi postojećim spoznajama u ovome području rezultatima koji ukazuju na informatičku pismenost i kreativnost kao najrazvijenije kompetencije budućih nastavnika, dok je socijalna kompetencija procijenjena područjem s najviše prostora za poboljšanje. Teškoće u budućem radu u obrazovnom sustavu anticipirane su u području održavanja discipline, poticanja želje za učenjem i komunikacije s roditeljima. Rezultati ovoga istraživanja impliciraju potrebu rada na razvoju pedagoških kompetencija studenata te implementaciju takvih sadržaja u postojeće studije.
pedagoške kompetencije ; pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičko obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Student Self-evaluation of Pedagogical Competences and Expected Difficulties in Future Work
nije evidentirano
pedagogical competences ; pedagogical-psychological-didactic and methodical education of teachers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
190-196.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jukić, Renata ; Bogatić, K. ; Gazibara, S. ; Pejaković, S. ; Simel, S. ; Nagy Varga, A.
Osijek:
978-953-314-091-9
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"
predavanje
27.10.2016-28.10.2016
Osijek, Hrvatska