Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 849711

Povezanost životnog stila potrošača i korištenja privatnih marki


Bažon, Sara
Povezanost životnog stila potrošača i korištenja privatnih marki 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka


Naslov
Povezanost životnog stila potrošača i korištenja privatnih marki
(Exploring relationship between consumers' lifestyle and private brand)

Autori
Bažon, Sara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
27.09.

Godina
2016

Stranica
54

Mentor
Dlačić, Jasmina

Neposredni voditelj
Ribarić, Iva

Ključne riječi
Potrošač; Segmentacija; Životni stil; Marka; Privatna Marka; Proizvođačeva Marka
(Consumer; Segmentation; Lifestyle; Brand; Manufacturer's brand; Private label)

Sažetak
Prilikom odabira tržišnog segmenta kojem poduzeće želi plasirati svoje proizvode, demografska i geografska segmentacija s vremenom više nisu bile dovoljne za iskazati potpuni doživljaj potrošača o nekoj marki, te je sve više bila iskazana potreba za psihografskom segmentacijom tržišta, a samim time i stilom života kao jedne od varijabli za psihografsku segmentaciju tržišta. Stil života potrošača ukazuje na određeni tempo života i način života potrošača, na način kupovine, pa tako i na odabir marke u svakodnevnoj kupovini. Životni stil kao psihografska varijabla pridonosi poduzećima u tome da sve točnije mogu odrediti kojem će tržišnom segmentu predstaviti svoj proizvod, odnosno čije potrebe njihov proizvod zadovoljava. Nakon što su shvatili koje vrijednosti i prednosti marke donose poduzećima, trgovci su počeli stvarati vlastite trgovačke marke. Ovo istraživanje dolazi do rezultata kako potrošači nesvjesno odabiru jednu marku, dok bi svjesno odabrali drugu. Tako i racionalni i avanturistički potrošači, najprije će odabrati privatnu marku, ali svjesno će se ipak opredijeliti za proizvođačevu. Neuključeni, nemarni i konzervativni potrošači potencijal su za korištenje privatnih marki, no u istraživanje je potrebno uključiti još nekoliko elemenata kako bi se isto dokazalo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Ekonomski fakultet, Rijeka