Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj stresa na formalno obrazovanje medicinskih sestara uz rad (CROSBI ID 408379)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pekić, Vlasta Utjecaj stresa na formalno obrazovanje medicinskih sestara uz rad / Prlić, Nada (mentor); Osijek, Medicinski fakultet Osijek, . 2012

Podaci o odgovornosti

Pekić, Vlasta

Prlić, Nada

hrvatski

Utjecaj stresa na formalno obrazovanje medicinskih sestara uz rad

Cilj: Cilj istraživanja je ispitati prisutnost stresora, njihovu jačinu i utjecaj na stres kod medicinskih sestara tijekom formalnog obrazovanja uz rad. Ispitanici i metode: Ispitanici su studenti diplomskog studija sestrinstva (67) koji su ujedno i medicinske sestre iz rada. Podatci su prikupljeni primjenom upitnika. Rezultati: U rezultatima unutar dobnih skupina postoji razlika u jačini stresa u procesu programa (p=0, 038), prijepodnevnim predavanjima (p=0, 036) i pisanim zadacima (p=0, 033). Prema bračnom statusu postoji razlika u skupini osobnih problema (p=0, 003). Ispitanici s odmakom od preddiplomskog studija 6-15 godina niže procjenjuju razinu stresora (M 3, 1). Nema značajne razlike u intenzitetu stresora u odnosu na godinu studiranja, osim po pitanju osobnog standarda (p=0, 023). Postoji razlika u jačini stresa u odnosu na funkciju koju obavljaju medicinske sestre u održavanja ravnoteže između obiteljskih i studijskih obveza (p=0, 039) i ispunjavanju kućnih obveza (p=0, 044). Nema značajne razlike u intenzitetu stresora u odnosu na radni staž osim po pitanju ispunjavanja kriterija vezanih uz pisane zadatke (p=0, 008). Visokim stresom su procijenjeni stresori vezani uz obvezne sate na predavanju 25 (37, 3%), očekivanja povezana uz završni ispit 34 (50, 7%), pripremu zadaće 29 (43, 2%) ispitanika. Izrazito stresnim procijenjeno je izostajanje s posla 26 (38, 8%), plaćanje studija 28 (41, 8%), prisutnost kontinuirano više od dva tjedna na predavanjima 35 (52, 2%), pokušaj održavanja ravnoteže između poslovnih i studijskih obveza 26 (38, 8%), pokušaj održavanja ravnoteže između obiteljskih i studijskih obveza 29 (43, 3%), predavanja u prijepodnevnim satima 30 (44, 8%), završetak predavanja poslije 19 sati 30 (44, 8%), ispunjavanje obiteljskih obveza 27 (40, 3%), osjećaj da kao majka/otac nije ispunio/a svoje obveze 27 (40, 3%), da kao suprug/supruga nije ispunila/o svoje obveze 24 (35, 8%) i osjećaj da su svojim obvezama opteretili obitelj u 29 (43, 3%) ispitanika. Zaključak: Tijekom formalnog obrazovanja medicinskih sestara uz rad stresori vezani uz provjeru znanja izazivaju srednju, stresori vezani uz strukturu i proces srednje do visoku i stresori vezani uz osobne probleme visoku razinu stresa.

stres; formalno obrazovanje; medicinska sestra; rad

nije evidentirano

engleski

The influence on stress in nurses who work while undergoing a formal education

nije evidentirano

stress; formal education; nurse; work

nije evidentirano

Podaci o izdanju

72

14.11.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Medicinski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti