Matoš i Maupassantov model fantastične novele (CROSBI ID 642671)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sindičić Sabljo, Mirna
hrvatski
Matoš i Maupassantov model fantastične novele
Antun Gustav Matoš dobro je poznavao, i iznimno cijenio, novelistički opus Guya de Maupassanta. Stavove o Maupassantu Matoš je formirao na temelju čitateljskog iskustva te iz onodobne francuske književne kritike. Namjera ovog rada je pokušati odrediti kakav odnos Matoševe novele uspostavljaju s Maupassantovim modelom fantastične novele. Maupassant i Matoš djeluju u vrijeme dezintegracije realizma i ranog modernizma. Pišući fantastične novele Maupassant se odmaknuo od poetike médanskog kruga, a Matoš od hrvatskog realizma. Matoševe novele, kao i Maupassantove, primjer su postromantičarskih, simbolističkih fantastičnih novela u kojima se fantastični modus izmijenio uslijed zanimanja autora za granična stanja između mentalnog zdravlja i bolesti, onirično, hipnozu i ludilo. Matoševe novele s elementima fantastičnog reprezentativne su u okvirima europskoga ranog modernizma te podupiru tvrdnje da je Matoš svojim djelovanjem europeizirao i modernizirao hrvatsku književnost samog početka 20. stoljeća.
Antun Gustav Matoš; esteticizam; fantastično; fantastika; Guy de Maupassant; simbolizam
nije evidentirano
engleski
Maupassant's model of fantatstic novella and Matoš
nije evidentirano
Antun Gustav Matoš; aestheticism; fantatsic; Guy de Maupassant; symbolism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
95-108.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Komparativna povijest hrvatske književnosti XVIII. Fantastika: problem zbilje
Cvijeta Pavlović, Vinka Glunčić-Bužančić, Andrea Meyer-Fraatz
Split : Zagreb: Književni krug/Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta u Zagrebu
978-953-163-433-5
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096