Dynamisierung des Gesichts in Photographie und Film (CROSBI ID 642485)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Erstić, Marijana ; Hülk, Walburga
njemački
Dynamisierung des Gesichts in Photographie und Film
Znanstveni rad "Dynamisierung des Gesichts in Photographie und Film des Futurismus" ("Dinamizacija lica u fotografiji i filmu futurizma") bavi se načinima prikaza lica u futurističkoj fotografiji i u futurističkom filmu. Pri tome je utvrđeno da je glavna značajka futurističkog prikaza lica pokret. Taj pokušaj prikaza pokreta u 'nepokretnoj' fotografiji počiva na teoriji Henrija Bergsona, tj. na njegovoj tvrdnji da fotografija – za razliku od slikarstva ili književnosti – nije u mogućnosti prenijeti životnu energiju u sliku. Fotografija je po tome izraz vremena u smislu 'temp', a ne u smislu 'durée'. Durée je, po Bergsonu, osnovna značajka tradicionalnih umjetnosti (književnosti, slikarstva etc.). Ta razmišljanja o fotografiji, koja su imala velik utjecaj na futurističku umjetnost, onemogućila su isprva ulazak fotografije u krugove futurista. No usprkos tome, fotografi Anton Giulio i Arturo Bragaglia pokušavaju stvoriti fotografiju analognu Bargsonovoj teoriji. U sklopu tih fotografskih eksperimenata bitni su valovi pokreta, koje, po braći Bragaglia, upravo fotografija može najbolje prikazati i koji životnu energiju prenose u likovnu, fotografsku formu. Doprinos rada leži u činjenici da do sada samo rudimenterno analizirana futuristička fotografija biva analizirana na osnovu Bergsonove teorije.
Futurismus; Film; Photographie; Gesicht
nije evidentirano
engleski
The face in film and photography
nije evidentirano
futurism; film; photography; face
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Internacionalni simpozij "Gesicht im frühen Film"
predavanje
05.11.2004-06.11.2004
Siegen, Njemačka