Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj varijabilnih faktora koji utječu na psihološki doživljaj boje (CROSBI ID 408208)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Špaleta, Ivana Utjecaj varijabilnih faktora koji utječu na psihološki doživljaj boje / Nina Knešaurek (mentor); Rahela Kulčar (neposredni voditelj). Zagreb, Grafički fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Špaleta, Ivana

Nina Knešaurek

Rahela Kulčar

hrvatski

Utjecaj varijabilnih faktora koji utječu na psihološki doživljaj boje

Boja je čaroban element koja u umjetnosti i dizajnu unosi osjećaje i pobuđuje emocije. Boje snažno utječu na našu podsvijest i tjeraju nas da reagiramo pozitivno ili negativno, potiču nas na akciju ili nas umiruju. Od iznimne je važnosti poznavati utjecaj boja na ljudsku podsvijest kako bi ih mogli razumno koristiti. Iako se koristila otkad je svijeta, boja se temeljitije proučava posljednjih 100-ak godina. Rezultati mnogih istraživanja pokazala su kako boja ovisi o trenutnim trendovima i osobnom doživljaju promatrača, isto tako dokazano je da ljudi različito reagiraju na određene boje i da one kod njih izazivaju različita emocionalna stanja, ponašanja i raspoloženja. Pravilnim odabirom i kombiniranjem boja, marketinški će stručnjak svojim doprinosom uvećati šanse za boljim pozicioniranjem proizvoda i ostvarivanje zarade. Cilj završnog rada je potvrda interaktivne veze između boja i subjektivnog doživljaja svakog pojedinca osvrćući se posebno na preferirane boje ispitanika, nekoliko odabranih boja koje se često koriste u grafičkoj i marketinškoj industriji, što je ono što zapravo utječe na odabir boje, koje su sličnosti kod ispitanika čija je pažnja usmjerena na istu boju te koje su psihološke karakteristike ljudi prema boji koje izabiru.

Boja; psihologija; marketing

nije evidentirano

engleski

The influence of variable factors that affect the psychological experience of colour

nije evidentirano

colour; psychology; marketing

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38

07.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Grafička tehnologija