Utjecaj varijabilnih faktora koji utječu na psihološki doživljaj boje (CROSBI ID 408208)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Špaleta, Ivana
Nina Knešaurek
Rahela Kulčar
hrvatski
Utjecaj varijabilnih faktora koji utječu na psihološki doživljaj boje
Boja je čaroban element koja u umjetnosti i dizajnu unosi osjećaje i pobuđuje emocije. Boje snažno utječu na našu podsvijest i tjeraju nas da reagiramo pozitivno ili negativno, potiču nas na akciju ili nas umiruju. Od iznimne je važnosti poznavati utjecaj boja na ljudsku podsvijest kako bi ih mogli razumno koristiti. Iako se koristila otkad je svijeta, boja se temeljitije proučava posljednjih 100-ak godina. Rezultati mnogih istraživanja pokazala su kako boja ovisi o trenutnim trendovima i osobnom doživljaju promatrača, isto tako dokazano je da ljudi različito reagiraju na određene boje i da one kod njih izazivaju različita emocionalna stanja, ponašanja i raspoloženja. Pravilnim odabirom i kombiniranjem boja, marketinški će stručnjak svojim doprinosom uvećati šanse za boljim pozicioniranjem proizvoda i ostvarivanje zarade. Cilj završnog rada je potvrda interaktivne veze između boja i subjektivnog doživljaja svakog pojedinca osvrćući se posebno na preferirane boje ispitanika, nekoliko odabranih boja koje se često koriste u grafičkoj i marketinškoj industriji, što je ono što zapravo utječe na odabir boje, koje su sličnosti kod ispitanika čija je pažnja usmjerena na istu boju te koje su psihološke karakteristike ljudi prema boji koje izabiru.
Boja; psihologija; marketing
nije evidentirano
engleski
The influence of variable factors that affect the psychological experience of colour
nije evidentirano
colour; psychology; marketing
nije evidentirano
Podaci o izdanju
38
07.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet
Zagreb