Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Cvjetić, cvijetak ili cvjetuljak – semantika i pragmatika umanjenica iz perspektive obrazovne lingvistike (CROSBI ID 642430)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Cvikić, Lidija ; Aladrović Slovaček, Katarina Cvjetić, cvijetak ili cvjetuljak – semantika i pragmatika umanjenica iz perspektive obrazovne lingvistike. 2016

Podaci o odgovornosti

Cvikić, Lidija ; Aladrović Slovaček, Katarina

hrvatski

Cvjetić, cvijetak ili cvjetuljak – semantika i pragmatika umanjenica iz perspektive obrazovne lingvistike

Umanjenice (deminutivi) jedna su od prvih tvorbeno i semantički određenih skupina imenica s kojima se na metajezičnoj razini susreću učenici osnovnih škola. Prema još uvijek važećem Nastavnom planu i programu (2006) od učenika 3. razreda OŠ očekuje se prepoznavanje umanjenica (i uvećanica) kao vrste, odnosno skupine imenica. No, u nastavnoj se praksi taj se obrazovni ishod proširuje i na tvorbu, odnosno uporabu umanjenica, za što je potvrdu moguće naći u udžbenicima za hrvatski jezik, kao i u prijedlogu Nacionalnoga kurikuluma nastavnoga predmeta Hrvatski jezik (2016). Premda su umanjenice skupina imenica koja je u aktivnome dječjem rječniku zastupljena od najranijega djetinjstva, prije druge godine (Kuvač i Palmović 2001), riječ je o skupini riječi koja po svojim morfološkim značajkama, semantici i pragmatici nije homogena ni jednoznačna. Na temelju istraživanja umanjenica u hrvatskome jeziku (npr. Novak i Štebih Golub 2016 ; Maresić 2015 ; Katunar 2013), deminutivnost, kao lingvistička kategorija, odnosi se na više vrsta riječi (imenice, glagoli, pridjevi), a (imenske) umanjenice u hrvatskom polisemantične su i tvore se sinonimnim afiksima. U ovome će se radu na temelju usporedne analize udžbenika, pismenih radova učenika 3. i 4. razreda osnovne škole, kao i računalnoga korpusa hrvatskoga jezika hrWaC istražiti semantika i pragmatika umanjenica u jeziku učenika mlađe školske dobi kako bi se ispitala opravdanost uvrštavanja imenica u obrazovne ishode nastave Hrvatskoga jezika.

umanjenice; nastava hrvatskoga jezika; obrazovna lingvistika

nije evidentirano

engleski

Semantics and Pragmatics of Diminutives from the Perspective of Educational Linguistics

nije evidentirano

diminutives; Croatian language teaching; educational linguistics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Riječki filološki dani 11

predavanje

24.11.2016-26.11.2016

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija