Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Filozofija obrazovanja odraslih (CROSBI ID 57287)

Prilog u knjizi | stručni rad

Brčić Kuljiš, Marita Filozofija obrazovanja odraslih // Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 89-100

Podaci o odgovornosti

Brčić Kuljiš, Marita

hrvatski

Filozofija obrazovanja odraslih

U najširem smislu, filozofija obrazovanja se odnosi na obuhvatni i konzistentni skup vjerovanja o teaching-leraning procesu. Kada govorimo o obrazovanju, filozofija je nezaobilazna. Razlog tome je ključno filozofsko pitanje 'zašto?' Dakle, prije nego što se odlučimo o sadržaju (što?) ili o načinu – procesu (kako?), trebamo postaviti pitanje zašto? Ono nam omogućuje kritičko promišljanje o stvarima koje su nam dane – ono nas potiče da promišljamo o ciljevima, razlozima – pa samim time i o vrijednostima, etici, estetici. Lorraine M. Zinn navodi da nastavnici u obrazovanju odraslih imaju veliku slobodu, a samim time i veliku odgovornost pri izvođenju i organiziranju nastave, izboru metode, materijala i strategija u pogledu obrazovnog procesa. Obzirom da oni, isto kao i polaznici, ulaze u sustav obrazovanja iz različitih backgrounda, s različitim iskustvima, izgrađenim vrijednosnim sustavima i stavovima, otvaraju se brojna pitanja o samom sustavu obrazovanja. Postoje mnoge strategije i varijante odgovora, ali obzirom na njihov pluralizam stalno je prisutna nekonzistentnost u djelovanju. Razmišljajući o vlastitoj filozofiji obrazovanja, nastavnici zapravo artikuliraju svoje stavove, mišljenja i vrijednosti o tome kakvo bi obrazovanje trebalo biti po formi, sadržaju, cilju, odnosu prema polaznicima itd. Obzirom na navedene elemente možemo razlikovati pet filozofija obrazovanja: liberalnu, biheviorističku, progresivnu, humanističku i radikalnu. S ciljem poticanja (samo)refleksije i identificiranja vlastite filozofije obrazovanja, Zinn razvija istraživački instrument u formi upitnika – Philosophy of Adult Education Inventory – PAEI. Cilj istraživanja nije konačno definiranje ili smještanje u kućice, već navedeni instrument služi kao alat samo-procjene. Interpretacijska matrica ispunjenog upitnika ukazuje kojoj ste filozofiji obrazovanja najbliži, a od koje ste najudaljeniji. Identificiranje vlastite filozofije obrazovanja omogućava nastavniku prepoznati potrebu jasnog promišljanja o onome što radi te pojašnjavanja svog djelovanja u širem kontekstu individualnog i društvenog razvoja. Na ovaj način, nastavnik može razjasniti sebi odnose između različitih elemenata – kao što su studenti, kurikulum, administracija i ciljevi – a sve s ciljem unaprjeđivanja obrazovnih procesa u obrazovanju odraslih.

obrazovanje odraslih ; filozofija ; nastavnici ; samo-refleksija ; polaznici

nije evidentirano

engleski

Philosophy of Adult Education

nije evidentirano

adult education ; philosophy ; self-reflection

nije evidentirano

Podaci o prilogu

89-100.

objavljeno

Podaci o knjizi

Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj

Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

2016.

978-953-352-003-2

Povezanost rada

Filozofija