Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 14419)

Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije

Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj / Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana (ur.) Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016

Podaci o odgovornosti

Brčić Kuljiš, Marita ; Koludrović, Morana

hrvatski

Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj

Svijest o važnosti i ulozi cjeloživotnog obrazovanja sve snažnije se razvija u Republici Hrvatskoj, što se očituje kroz više od pet stotina ustanova za obrazovanje odraslih, nekoliko tisuća nastavnika i više stotina tisuća dosadašnjih polaznika uključenih u taj sustav. Iako Hrvatska ima zakonsku regulativu koja uređuje sustav obrazovanja odraslih (Zakon o obrazovanju odraslih iz 2007.), prema kojoj formalne programe obrazovanja odraslih provode andragoški djelatnici, ne postoji studij andragogije, dok je prisutna podzastupljenost kolegija u programima nastavničkog obrazovanja koji bi omogućili stjecanje specifičnih znanja i kompetencija potrebnih za kvalitetnu provedbu obrazovanja odraslih. Dugotrajno visoka stopa nezaposlenosti te jedan od najnižih postotaka odraslih polaznika koji sudjeluju u cjeloživotnom obrazovanju unutar Europske unije, potvrđuju kako je takvo obrazovanje na početku svojeg razvoja u Hrvatskoj, pri čemu je nužno znanstveno i stručno promišljanje njegova suodnosa s tržištem rada i zajednicom u cjelini kroz razvoj svrsishodnih edukativnih programa za sve uključene. Zbog očite potrebe za profesionalizacijom i institucionalizacijom obrazovanja odraslih pokrenut je projekt u sklopu Europskog socijalnog fonda pod nazivom „Izrada standarda zanimanja i standarda kvalifikacija stručnjaka za obrazovanje odraslih“, u suradnji Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Sveučilišta u Zadru, Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatskog andragoškog društvate Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Projekt je započeo 1. srpnja 2015. godine i traje do 30. rujna 2016. godine. Unutar aktivnosti projekta organiziran je znanstveno- stručni kolokvij Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj, koji je održan 21. i 22. siječnja 2016. godine pri Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Splitu. Na kolokviju je sudjelovalo preko 30 stručnjaka, nastavnika i znanstvenika iz Republike Hrvatske te susjednih zemalja, a održana su 22 izlaganja sa zanimljivim i poticajnim raspravama. Unutar rada kolokvija raspravljalo se o sljedećim tematskim područjima: 1. društvo, tržište rada i obrazovanje odraslih ; 2. odnos formalnog i neformalnog obrazovanja odraslih ; 3. kompetencije provoditelja obrazovanja odraslih ; 4. kurikulumska polazišta obrazovanja odraslih ; 5. utjecaj kvalifikacijskog okvira na provođenje obrazovanja odraslih. Izbor od petnaest priopćenja sa znanstveno-stručnog kolokvija objedinjen je unutar zbornika pod istoimenim naslovom Stanje i perspektive obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj. U odabranim tekstovima analiziraju se i raspravljaju navedeni aspekti predstavljenih tema znanstveno-stručnog kolokvija. Radovi se tematski kreću od razmatranja pismenosti odraslih danas općenito, potrebnih kompetencija u obrazovanju odraslih, evaluacije i filozofije obrazovanja odraslih do marketinških aktivnosti institucija za obrazovanje odraslih. Najveći broj radova bavi seaspektima obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj, ukazujući na prepreke i izazove u procesu profesionalizacije i institucionalizacije obrazovanja odraslih, posvećujući posebnu pažnju analiziranju neophodnih andragoških kompetencija. Obzirom da je obrazovanje odraslih idejno i sadržajno usmjereno prema tržištu rada, značajan dio znanstveno-stručnog kolokvija, pa tako i ovog zbornika, posvećen je analiziranju odnosa između obrazovanja odraslih i potreba tržišta rada, kako kroz prizmu cjeloživotnog obrazovanja i individualnih potreba, učenja na radnom mjestu, tako i kroz analiziranje razvoja poduzetničkih kompetencija te jačanje položaja mladih bez formalnih kvalifikacija na tržištu rada.

obrazovanje odraslih

nije evidentirano

engleski

State and perspectives of adult education in Croatia

nije evidentirano

adult education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

2016.

978-953-352-003-2

250

objavljeno

Povezanost rada

Pedagogija