Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Predstavljanje hrvatskoga jezika novom školskom grafijom u metodičkome kontekstu (CROSBI ID 642334)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna Predstavljanje hrvatskoga jezika novom školskom grafijom u metodičkome kontekstu // XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup / Blažetin, Stjepan (ur.). Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2015. str. 329-338

Podaci o odgovornosti

Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna

hrvatski

Predstavljanje hrvatskoga jezika novom školskom grafijom u metodičkome kontekstu

Matične su znanosti, iz kojih se u metodički kontekst uvrštava znanstveno provjeren sadržaj poučavanja u nastavnome predmetu Hrvatski jezik, za područje početnog čitanja i pisanja ove: psihologija, lingvistika, grafemika (tipografija), teorija likovnih umjetnosti, fiziologija čovjeka, logopedija (Bežen, 2011). U poučavanje se početnoga čitanja i pisanja od školske godine 2014./2015. uvode školska formalna i rukopisna pisma. Ta su slova rezultat znanstvenoga projekta Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku provedenoga na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (voditelj prof. dr. sc Ante Bežen), a uvrštena su u Hrvatski pravopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje (2013., str. 3-5). Poučavanje pisanoga hrvatskog jezika u periodu primarnog obrazovanja možemo promatrati kao usvajanje vještine prijenosa glasa u slovo, vještine pisanja latiničkim pismom (školskim formalnim i rukopisnim pismom), pisanje riječi, rečenica i kraćih tekstova. Pisanje je grafomotorička aktivnost, a pismo sustav znakova kojima kodiramo i dekodiramo sadržaj, govoreni modalitet jezika prenosimo u pisani modalitet. U novije se vrijeme problemu pisama za početno čitanje i pisanje u europskim zemljama poklanja posebna pažnja zbog novih spoznaja na području razvoja djeteta, psiholingvistike i tipografije. Svima je zajednički cilj pojednostavljivanje grafije, eliminacija suvišnog i grafomotorički prezahtjevnog pisma (Bežen i Reberski, 2014). Stjecanje vještine pisanja povezano je s jezičnim djelatnostima govorenja, slušanja, čitanja, gledanja i znakovanja. Govorenu riječ učenik prenosi u pisanu. Osobito je standardnomu jeziku (između ostalih sastavnica) važno pismo (slovopis) i pravopis. Cilj je nastave Hrvatskoga jezika poučiti učenike standardnomu jeziku. „U djetetovu pisanom izrazu može se vidjeti razina intelektualnoga i jezičnoga razvoja i jezičnoga iskustva…“ (Vodopija, Smajić, 2006, str. 264). Prema de Saussureu (2000) grafička je slika riječi trajna i čvrsta te osigurava trajnost jezika kroz vrijeme. U radu će se istražiti mišljenje učitelja u Republici Hrvatskoj o predstavljanju hrvatskoga jezika novom školskom grafijom u metodičkome kontekstu.

školska grafija ; metodički kontekst ; primarno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Presentation of Croatian language with new school graphy in methodological context

nije evidentirano

school graphy ; methodological context ; primary education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

329-338.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup

Blažetin, Stjepan

Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj

978-963-89731-1-5

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija