Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Diferencijacija, grupiranje i obogaćenje su prirodi kreativnih ponašanja sukladni obrazovni pristupi (CROSBI ID 642191)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rački, Željko Diferencijacija, grupiranje i obogaćenje su prirodi kreativnih ponašanja sukladni obrazovni pristupi // Zbornik II. mednarodna strokovna konferenca o didaktiki in metodiki 2016 (Slovenija, Nizozemska, Hrvaška) / mag. Maruška Željeznov Seničar (ur.). Ljubljana: MiB d.o.o., Reška ulica 11, 1000 Ljubljana, 2016. str. 15-26

Podaci o odgovornosti

Rački, Željko

hrvatski

Diferencijacija, grupiranje i obogaćenje su prirodi kreativnih ponašanja sukladni obrazovni pristupi

Cilj je ovoga plenarnog predavanja prikazati veze između kreativnosti operacionalizirane kao ponašanja koje je djelomično ili u potpunosti područno specifično, ovisno o sadržaju, i obrazovanja u skladu sa sposobnostima i interesima, uključujući stoga i obrazovanje darovitih učenika. Naglasak je stavljen na rezultate empirijskih istraživanja o kreativnosti kao različitim, područno specifičnim ponašanjima, u složenim odnosima s obrazovanjem, inteligencijom, motivacijom i posljedičnom darovitošću. Kreativna su ponašanja eksplicitan obrazovni cilj u taksonomiji obrazovnih ciljeva, ali i komponenta i oblik manifestacije darovitosti. Diferencijacija su, grupiranje i obogaćenje stoga opisani kao prirodi kreativnih ponašanja sukladni obrazovni pristupi. Plenarno je predavanje oblikovano unutar teorijskoga okvira o kreativnosti, darovitosti i obrazovanju, s ključnim korištenim izvorima poput Renzulli (1978, 1986), Subotnik, Olszewski-Kubilius, & Worrell (2011), i APA-inih Top20 psihologijskih principa za obrazovanje (2015). U predavanju je naglasak stavljen na potrebu podizanja kvalitete obrazovanja u skladu sa sposobnostima, na način da je potrebno eksplicirati definicije darovitosti koje kao edukatori koristimo, ne mistificirati darovitost ili reducirati na jednu mjeru, primjenjivati suvremene pristupe u školi propisane za rad s darovitima, kao i prepoznati nužnost razvoja pojedinaca, zajednice i kulture i preuzeti odgovornost u obrazovanju za razvoj kreativnih ponašanja kao obrazovnih ciljeva u djece i odraslih. Kako su obrazovanje i kreativnost povezane pojašnjeno je kroz prikaz recentnih rezultata autorskih istraživanja o kreativnosti u djece i adolescenata (Rački, 2015a, 2015b ; Rački, Bakota, & Flegar, 2015 ; Rački, Katalenić, & Gregorović, 2015). Rasprava je usmjerena prema pružanju odgovora na pitanja o strukturi kreativnosti i kako se spoznaje o strukturi kreativnosti odnose na svakodnevno poučavanje učenika.

kreativna ponašanja; obrazovni ciljevi; pristupi obrazovanju darovitih učenika

nije evidentirano

engleski

Differentiation, grouping and individualization are education approaches in line with the nature of creative behaviors

nije evidentirano

creative behaviors; approaches to gifted education; educational objectives

nije evidentirano

Podaci o prilogu

15-26.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik II. mednarodna strokovna konferenca o didaktiki in metodiki 2016 (Slovenija, Nizozemska, Hrvaška)

mag. Maruška Željeznov Seničar

Ljubljana: MiB d.o.o., Reška ulica 11, 1000 Ljubljana

978-961-93789-5-3

Podaci o skupu

Individualizacija in diferenciacija pri pouku

ostalo

24.11.2016-24.11.2016

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

Psihologija