Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Upisati gimnaziju ili strukovnu školu? Uloga socio- demografskih obilježja i akademskog samopoimanja u odabiru srednje škole (CROSBI ID 642119)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Marušić, Iris ; Šabić, Josip Upisati gimnaziju ili strukovnu školu? Uloga socio- demografskih obilježja i akademskog samopoimanja u odabiru srednje škole // 3. Dani obrazovnih znanosti - Knjiga sažetaka/ 3rd Days of educational sciences - Book of abstracts / Jugović, Ivana (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2016. str. 80-81

Podaci o odgovornosti

Marušić, Iris ; Šabić, Josip

hrvatski

Upisati gimnaziju ili strukovnu školu? Uloga socio- demografskih obilježja i akademskog samopoimanja u odabiru srednje škole

Literatura o obrazovnim aspiracijama i očekivanjima učenika kao bitne čimbenike tih odabira ističe ulogu prethodnog akademskog uspjeha učenika te ulogu roditelja i njihovog socio-ekonomskog statusa (Khattab, 2015). Taj status bitno determinira vrijednosti, roditeljski stil te kvalitetu podrške koju roditelji mogu pružiti vlastitoj djeci u njihovom obrazovanju. Cilj je ovog rada ispitati bitne odrednice obrazovnih odabira učenika na kraju osnovnoškolskog obrazovanja, u trenutku kad izabiru vrstu srednjoškolskog programa u kojem će nastaviti školovanje. Istraživanje je provjerilo postoji li povezanost odabranih socio-demografskih varijabli te varijabli vezanih uz učenje s odabirom nastavka obrazovanja u gimnazijskom, odnosno strukovnom programu kod učenika i učenica osnovnih škola. Istraživanje je provedeno na 411 učenika i učenica osmog razreda iz 36 škola u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Primijenjen je upitnik koji je, između ostalog, sadržavao pitanja o općem uspjehu na kraju prethodnog razreda, te o obrazovanju i radnom statusu majke i oca. Uz to, primijenjene su i ljestvice ciljne orijentacije na učenje i izvedbu iz Patterns of Adaptive Learning Scale (PALS ; Midgley i sur., 2000) te skale verbalnog, matematičkog te školskog samopoimanja iz Self-Description Questionnaire – II (Marsh, 1990). Hijerarhijska logistička regresijska analiza pokazala je da ove varijable objašnjavaju značajan postotak varijance učeničkih odabira vezanih uz nastavak obrazovanja u srednjoj školi (R2 = .681), uz 87, 3% točnih klasifikacija na temelju analiziranih varijabli. U predviđanju nastavka obrazovanja značajnim su se prediktorima pokazali opći uspjeh na kraju sedmog razreda, stupanj obrazovanja oca te školsko samopoimanje. Učenici boljeg školskog uspjeha i školskog samopoimanja, te obrazovanijih očeva češće odabiru gimnazijsko obrazovanje u odnosu na učenike koji su na kraju sedmog razreda postigli lošiji uspjeh i imaju lošiju sliku o sebi kao učenicima, te čiji očevi imaju niže obrazovanje. Spol učenika i njihove ciljne orijentacije u učenju, obrazovanje majke te radni status oba roditelja nisu se pokazali značajnima u predikciji obrazovnih odabira učenika osmog razreda u našem uzorku.

obrazovni odabiri; školsko samopoimanje; ciljne orijentacije; osnovna škola

nije evidentirano

engleski

To enrol into grammar school or vocational school? The role of socio-demographic characteristics and academic self-concept in secondary school choice

nije evidentirano

educational choices; academic self-concept; goal orientations; elementary school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

80-81.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

3. Dani obrazovnih znanosti - Knjiga sažetaka/ 3rd Days of educational sciences - Book of abstracts

Jugović, Ivana

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

978-953-6218-74-5

Podaci o skupu

3. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 3rd DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES

predavanje

20.10.2016-21.10.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Poveznice