Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 846127

Kako postupati s dječjim emocijama od najranije dobi?


Brajša-Žganec, Andreja
Kako postupati s dječjim emocijama od najranije dobi? // Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja - Knjiga sažetaka / Alessandra Pokrajac-Bulian, Irena Miletić, Jasminka Juretić, Josip Lopižić (ur.).
Opatija: Hrvatsko psihološko društvo, 2016. str. 353-353 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


Naslov
Kako postupati s dječjim emocijama od najranije dobi?
(How to deal with children's emotions from an early age?)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja - Knjiga sažetaka / Alessandra Pokrajac-Bulian, Irena Miletić, Jasminka Juretić, Josip Lopižić - Opatija : Hrvatsko psihološko društvo, 2016, 353-353

ISBN
978-953-55079-5-6

Skup
24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 9.-12.11.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Emocije; rano djetinjstvo; socijalni razvoj
(Emotions; early childhood; social development)

Sažetak
Rani emocionalni i socijalni razvoj od velike je važnosti za dječju emocionalnu i socijalnu kompetenciju. Odnos roditelj dijete dvosmjeran je proces u kojem roditelji svojim ponašanjem utječu na dijete ali i dijete svojim reakcijama na okolinu usmjeruje djelom daljnje ponašanje roditelja i okoline prema njemu. Prezentirat će se načini na koje roditelji mogu postupati s dječjim emocijama kao i različite posljedice koje ta ponašanja mogu izazvati. Prema djetetovim emocijama roditelji se mogu ponašati neobaziranjem (prelaze preko negativnih emocija djeteta, ignoriraju ih), obezvrjeđivanjem (kritiziraju, kore ili kažnjavaju negativne emocije djeteta), popuštanjem (prihvaćaju i poštuju negativne emocije djeteta, ali djetetu ne pomažu da ih obuzda i da postavi granice) te uvažavanjem (svjesni su djetetovih emocija, prepoznaju ih, suosjećaju s djetetom, pomažu mu u opisivanju i postavljaju granice uz pomaganje djetetu da riješi akutni problem). Dakle, postoje roditelji koji razumiju svoje emocije i emocije svoje djece te podučavaju djecu u tome kako se nositi s emocijama. To su roditelji koji opažaju niski intenzitet emocija kod sebe i svoje djece, vide dječje negativne emocije kao dobru priliku za intimnost i podučavanje, vrednuju dječje emocije, pomažu u verbalnom izražaju dječjih emocija, rješavaju s djetetom probleme, analiziraju granice u ponašanju te razgovaraju o ciljevima i strategijama za nošenje sa situacijama koje dovode do negativnih emocija. Ako pak roditelji bagateliziraju i ili ismijavaju dječje emocije djeca će se sramiti svojih emocija i neće naučiti kako se nositi sa njima. Istaknut će se važnost ranog socijalnog i emocionalnog razvoja za cjelokupni razvoj djeteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Andreja Brajša-Žganec, (185362)