Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kako postupati s dječjim emocijama od najranije dobi? (CROSBI ID 642075)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Brajša-Žganec, Andreja Kako postupati s dječjim emocijama od najranije dobi? // Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja - Knjiga sažetaka / Alessandra Pokrajac-Bulian, Irena Miletić, Jasminka Juretić, Josip Lopižić (ur.). Opatija: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2016. str. 353-353

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Kako postupati s dječjim emocijama od najranije dobi?

Rani emocionalni i socijalni razvoj od velike je važnosti za dječju emocionalnu i socijalnu kompetenciju. Odnos roditelj dijete dvosmjeran je proces u kojem roditelji svojim ponašanjem utječu na dijete ali i dijete svojim reakcijama na okolinu usmjeruje djelom daljnje ponašanje roditelja i okoline prema njemu. Prezentirat će se načini na koje roditelji mogu postupati s dječjim emocijama kao i različite posljedice koje ta ponašanja mogu izazvati. Prema djetetovim emocijama roditelji se mogu ponašati neobaziranjem (prelaze preko negativnih emocija djeteta, ignoriraju ih), obezvrjeđivanjem (kritiziraju, kore ili kažnjavaju negativne emocije djeteta), popuštanjem (prihvaćaju i poštuju negativne emocije djeteta, ali djetetu ne pomažu da ih obuzda i da postavi granice) te uvažavanjem (svjesni su djetetovih emocija, prepoznaju ih, suosjećaju s djetetom, pomažu mu u opisivanju i postavljaju granice uz pomaganje djetetu da riješi akutni problem). Dakle, postoje roditelji koji razumiju svoje emocije i emocije svoje djece te podučavaju djecu u tome kako se nositi s emocijama. To su roditelji koji opažaju niski intenzitet emocija kod sebe i svoje djece, vide dječje negativne emocije kao dobru priliku za intimnost i podučavanje, vrednuju dječje emocije, pomažu u verbalnom izražaju dječjih emocija, rješavaju s djetetom probleme, analiziraju granice u ponašanju te razgovaraju o ciljevima i strategijama za nošenje sa situacijama koje dovode do negativnih emocija. Ako pak roditelji bagateliziraju i ili ismijavaju dječje emocije djeca će se sramiti svojih emocija i neće naučiti kako se nositi sa njima. Istaknut će se važnost ranog socijalnog i emocionalnog razvoja za cjelokupni razvoj djeteta.

emocije; rano djetinjstvo; socijalni razvoj

nije evidentirano

engleski

How to deal with children's emotions from an early age?

nije evidentirano

emotions; early childhood; social development

nije evidentirano

Podaci o prilogu

353-353.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja - Knjiga sažetaka

Alessandra Pokrajac-Bulian, Irena Miletić, Jasminka Juretić, Josip Lopižić

Opatija: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-5-6

Podaci o skupu

24. GODIŠNJA KONFERENCIJA HRVATSKIH PSIHOLOGA

predavanje

09.11.2016-12.11.2016

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija