Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema (CROSBI ID 642037)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Juričić Devčić, Marija Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema // 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST - KNJIGA SAŽETAKA / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 75-75

Podaci o odgovornosti

Juričić Devčić, Marija

hrvatski

Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema

Nesposobnost ili neuspješnost rješavanja problema nije uvijek rezultat nedovoljnih kognitivnih vještina učenika. Uzrok može biti nedostatak metakognitivnih vještina (kako koristiti znanje u rješavanju problema) ili nedostatak motivacije, odnosno zanimanja i vjerovanja učenika u vlastitu sposobnost rješavanja problema. Stoga je podučavanje koje je usmjereno isključivo ka ovladavanju kognitivnim vještinama nedovoljno. Uspješno rješavanje problema, osim o kognitivnim faktorima, također ovisi o metakognitivnim i motivacijskim faktorima. Cilj ovog rada jest isticanje važnosti metakognicije i samoregulacije u nastavi i učenju. Suvremena samoregulirajuća teorija učenja fokusira se na prelazak od ovisnog na samostalnog učenika. Samoregulirajući učenici imaju integrirani repertoar kognitivnih, metakognitivnih i motivacijskih vještina. U današnje vrijeme su zahtjevi za novim pristupima učenju i obrazovanju sve jači. Sve se više govori o metakogniciji u procesima učenja i nastave, koja zajedno s kognicijom i motivacijom predstavlja osnovu za samoregulaciju, odnosno o samostalnom, svrhovitom i trajnom učenju s ciljem poboljšanja znanja, vještina i sposobnosti. U rješavanju problema iz matematike i prirodnih znanosti potrebne su matematičke kompetencije. Te kompetencije podrazumijevaju kognitivne procese (znanja, vještine i stavove) potrebne da bi se problem smješten u stvarni svijet povezao s matematikom, te kako bi se našlo rješenje postavljenog problema. U ovom radu opisani su kognitivni, metakognitivni i motivacijski procesi u rješavanju matematičkih problema. Kognitivni procesi uključuju nastavne ciljeve, komponente hijerarhije učenja i komponente obrade informacija. Metakognitivni procesi uključuju strategije za čitanje s razumijevanjem, pisanje i matematiku. Motivacijski procesi uključuju motivaciju zasnovanu na interesu, samoefikasnosti i atribucijama. Sve tri vrste procesa su bitne za uspješno rješavanje (matematičkih) problema. Također se navode strategije za razvijanje metakognitivnih vještina i samoregulacije.

učenje; kognicija; metakognicija; motivacija; samoregulacija; rješavanje matematičkih problema

nije evidentirano

engleski

Cognitive, metacognitive, and motivational aspects of mathematical problem solving

nije evidentirano

learning; cognition; metacognition; motivation; self-regulation; mathematical problem solving

nije evidentirano

Podaci o prilogu

75-75.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST - KNJIGA SAŽETAKA

Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-13-4

Podaci o skupu

11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti

predavanje

12.10.2016-14.10.2016

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Matematika