Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema (CROSBI ID 642037)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Juričić Devčić, Marija
hrvatski
Kognitivni, metakognitivni i motivacijski aspekti rješavanja matematičkih problema
Nesposobnost ili neuspješnost rješavanja problema nije uvijek rezultat nedovoljnih kognitivnih vještina učenika. Uzrok može biti nedostatak metakognitivnih vještina (kako koristiti znanje u rješavanju problema) ili nedostatak motivacije, odnosno zanimanja i vjerovanja učenika u vlastitu sposobnost rješavanja problema. Stoga je podučavanje koje je usmjereno isključivo ka ovladavanju kognitivnim vještinama nedovoljno. Uspješno rješavanje problema, osim o kognitivnim faktorima, također ovisi o metakognitivnim i motivacijskim faktorima. Cilj ovog rada jest isticanje važnosti metakognicije i samoregulacije u nastavi i učenju. Suvremena samoregulirajuća teorija učenja fokusira se na prelazak od ovisnog na samostalnog učenika. Samoregulirajući učenici imaju integrirani repertoar kognitivnih, metakognitivnih i motivacijskih vještina. U današnje vrijeme su zahtjevi za novim pristupima učenju i obrazovanju sve jači. Sve se više govori o metakogniciji u procesima učenja i nastave, koja zajedno s kognicijom i motivacijom predstavlja osnovu za samoregulaciju, odnosno o samostalnom, svrhovitom i trajnom učenju s ciljem poboljšanja znanja, vještina i sposobnosti. U rješavanju problema iz matematike i prirodnih znanosti potrebne su matematičke kompetencije. Te kompetencije podrazumijevaju kognitivne procese (znanja, vještine i stavove) potrebne da bi se problem smješten u stvarni svijet povezao s matematikom, te kako bi se našlo rješenje postavljenog problema. U ovom radu opisani su kognitivni, metakognitivni i motivacijski procesi u rješavanju matematičkih problema. Kognitivni procesi uključuju nastavne ciljeve, komponente hijerarhije učenja i komponente obrade informacija. Metakognitivni procesi uključuju strategije za čitanje s razumijevanjem, pisanje i matematiku. Motivacijski procesi uključuju motivaciju zasnovanu na interesu, samoefikasnosti i atribucijama. Sve tri vrste procesa su bitne za uspješno rješavanje (matematičkih) problema. Također se navode strategije za razvijanje metakognitivnih vještina i samoregulacije.
učenje; kognicija; metakognicija; motivacija; samoregulacija; rješavanje matematičkih problema
nije evidentirano
engleski
Cognitive, metacognitive, and motivational aspects of mathematical problem solving
nije evidentirano
learning; cognition; metacognition; motivation; self-regulation; mathematical problem solving
nije evidentirano
Podaci o prilogu
75-75.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST - KNJIGA SAŽETAKA
Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-8115-13-4
Podaci o skupu
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti
predavanje
12.10.2016-14.10.2016
Poreč, Hrvatska