Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Upravljanje percepcijom u medijskom prikazu Bitke za Vukovar (CROSBI ID 641934)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Domović, Roman Upravljanje percepcijom u medijskom prikazu Bitke za Vukovar // Hrvatsko društvo: 25 godina nakon Vukovara ‘91. / Živić, Dražen ; Žanić, Mateo ; Macut, Petar (ur.). Zagreb : Vukovar: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar i Ogranak Matice Hrvatske u Vukovaru, 2018. str. 133-147

Podaci o odgovornosti

Domović, Roman

hrvatski

Upravljanje percepcijom u medijskom prikazu Bitke za Vukovar

Još od vremena Bitke za Vukovar u medijima postoji struja koja se javnosti trudi nametnuti tezu da je hrvatski državni vrh na čelu s predsjednikom Franjom Tuđmanom izdao odnosno prodao Vukovar i pretvoriti je u činjeničnu istinu koja bi postala dio korpusa javnoga znanja o Domovinskom ratu. Budući da dosad nisu nađeni dokazi koji bi potvrdili takvu tezu, a nađeni su dokazi koji je pobijaju, ta struja dominaciju svojih teza pokušava ostvariti provođenjem informacijskih operacija i operacija utjecaja. Kada se govori o Bitki za Vukovar, u medijima širok prostor i naknadni odjek dobivaju emisije, prilozi, intervjui, predstave itd. koji tu bitku prikazuju kao kontroverzu, koji za nju tvrde da je tabu tema o kojoj se ne smije govoriti i slično. Kada se o Bitki za Vukovar govori faktografski u obliku neutralnog prenošenja obavijesti o tom događaju, takav prikaz ne dobiva širok medijski prostor i ne dobiva odjek. Ono čega u medijima nema, a čega bi trebalo biti, sučeljavanja su znanstvenika koji Bitku za Vukovar proučavaju primjenom znanstvene metodologije i onih koji zagovaraju tezu o izdaji odnosno prodaji Vukovara te je u javnost plasiraju primjenom tehnika manipulacije informacijama. Kao tipične primjere takvih radnji može se izdvojiti HTV- ovu emisiju Latinica od 28. studenoga 2005. godine, prilog u središnjem Dnevniku HTV-a od 20. studenoga 2011. godine, HTV-ovu emisiju Tema dana od 18. studenoga 2012. godine te najnoviju kazališnu predstavu Pad. Analizom tih emisija, kazališne predstave i pratećih medijskih napisa moguće je prikazati metodologiju provođenja informacijskih operacija i tehnike manipulacije informacijama koje se koriste u falsificiranju događaja iz Bitke za Vukovar s ciljem da postanu dominantan obrazac pamćenja u društvu.

upravljanje percepcijom ; Bitka za Vukovar ; mediji

nije evidentirano

engleski

Perception management in the media representation of the Battle of Vukovar

nije evidentirano

perception management ; Battle of Vukovar ; media

nije evidentirano

Podaci o prilogu

133-147.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Hrvatsko društvo: 25 godina nakon Vukovara ‘91.

Živić, Dražen ; Žanić, Mateo ; Macut, Petar

Zagreb : Vukovar: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar i Ogranak Matice Hrvatske u Vukovaru

978-953-7964-52-8

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice