Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

E-mentoring in higher education of primary school teachers (CROSBI ID 641903)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Bognar, Branko ; Perković Krijan, Ivana E-mentoring in higher education of primary school teachers // 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost- knjiga sažetaka / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.). Zagreb, 2016. str. 49-50

Podaci o odgovornosti

Bognar, Branko ; Perković Krijan, Ivana

engleski

E-mentoring in higher education of primary school teachers

U visokoškolskom obrazovanju mentorstvo ima važnu ulogu prilikom izrade diplomskih radova studenata. U većini slučajeva mentorstvo se ostvaruje u neposrednoj komunikaciji nastavnika i studenata. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogućnosti ostvarivanja mentorskog vođenja studenata završne godine studija razredne nastave prilikom provedbe njihovih akcijskih istraživanja koristeći komunikaciju na mrežnom forumu sustava Moodle. Rezultati su pokazali da je moguće ostvariti kvalitetno mentorsko vođenje, ako studenti detaljno vode svoje istraživačke dnevnike. Pri tome je važno da ti dnevnici sadržavaju detaljne opise ostvarenih aktivnosti uz navođenje različitih izvora podataka, a posebno videozapise nastave postavljene na besplatnom servisu za razmjenu videozapisa YouTubea. Videozapisi su omogućili mentorima cjelovit uvid u ostvarene nastavne aktivnosti studenata, dok im je asinkrona komunikacija pružila dovoljno vremena za osmišljavanje kvalitetnih komentara i sugestija. Povratne su informacije studentima pomogle u refleksiji i planiranju daljnjih koraka u akcijskom istraživanju. Pokazalo se da povratne informacije mentora trebaju biti pravodobne, specifične, pozitivne, a kritički komentari trebaju biti odmjereni i obrazloženi. Sugestije ne trebaju biti suviše opširne i previše stručne kako bi do izražaja došle ideje studenata. Za ostvarivanje kvalitetne komunikacije na mrežnom forumu studentima je, ali i mentorima, bilo potrebno dosta vremena. Osim toga, bilo je potrebno da studenti i mentori nauče uređivati i objavljivati multimedijske sadržaje te da se dobro upoznaju sa specifičnostima i mogućnostima e-učenja. Sve to zahtijevalo je razvoj novih kompetencija i profesionalnih uloga visokoškolskih nastavnika, a posebno preuzimanje uloge kritičkog prijatelja i akcijskog istraživača. To podrazumijeva spremnost nastavnika na permanentno učenje i njihov povećan angažman. Međutim, uloženi trud je na kraju rezultirao unapređenjem mentorskog vođenja, kvalitete nastave i istraživačkih aktivnosti studenata te suštinskim učenjem i pozitivnim emocijama svih sudionika tog procesa. Ovo je istraživanje pokazalo da je mentorsko vođenje gotovo u potpunosti moguće ostvariti posredstvom interneta, međutim, povremena neposredna komunikacija između mentora i studenata može doprinijeti kvaliteti i učinkovitosti tog procesa.

action research; e-learning; mentoring; critical friendship; Moodle; higher education

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

49-50.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost- knjiga sažetaka

Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija

Zagreb:

978-953-8115-13-4

Podaci o skupu

11.međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti: Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost

predavanje

12.10.2016-14.10.2016

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija