Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utemeljenje kurikuluma prevencije zlouporabe droga (CROSBI ID 335019)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Joško, Barbir Utemeljenje kurikuluma prevencije zlouporabe droga / Mušanović, Marko (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2002

Podaci o odgovornosti

Joško, Barbir

Mušanović, Marko

hrvatski

Utemeljenje kurikuluma prevencije zlouporabe droga

U radu Utemeljenje kurikuluma prevencije zlouporabe droga za predmet je istraživanja odabrana analiza i utvrđivanje obilježja sustava pojave ovisnosti i njegove komunikacije s globalnim sustavom (organiziranim društvom, odnosno, posebnim sustavima strategija djelovanja koji imaju za cilj smanjenje i/ili suzbijanje sustava pojave ovisnosti. Sustavskom je analizom obuhvaćen uzorak sustava strategija suzbijanja zlouporabe droga europskih zemalja u tranziciji koje nastoje ući u EU, a koje su prema teritorijalno-regionalnom kriteriju podijeljene na centralnu Europu, Balkan i Baltik, a sve su obuhvaćene PHARE programom za suzbijanje zlouporabe droga. Cilj je sustavske analize bio raščlaniti odnose i definirati načela po kojima djeluju strategijski sustavi suzbijanja zlouporabe droga, te načine na koji to djelovanje doprinosi formiranju ili smanjenju opsega sustava pojave ovisnosti, a što ima implikacije na utemeljenje preventivnoga kurikuluma, odnosno na tzv. prvu fazu izrade kurikuluma – potrebe, svrhu, namjenu, razvoj konzistentnog kategorijalnog instrumentarija i postavljanje konkretnih ciljeva. Strukturalno-sustavskom analizom ustanovili smo da globalni sustavi linearnim, hijerarhijski ustrojenim modelima strategija djelovanja u suzbijanju zlouporabe droga, nisu u stanju suprotstaviti se sustavu pojave ovisnosti jer je evidentan porast, a ne stagnacija zlouporabe droga, kako na lokalnim, tako i na nacionalnim, odnosno i globalnijim razinama. Definicija pojave ovisnosti kao bolesti ne omogućava globalnom sustavu da teorijski i praktično reflektira svoje greške, nego da upotrebom metode isključivanja umanjuje značaj i prirodu sukoba na relaciji s dinamičkim sustavima koji potiču ovisnička ponašanja, da taj sukob ne prikazuje u realnom svjetlu već da ga isključi kao vlastitu grešku i pravac percipiranja istinskoga problema usmjeri na posljedice – zlouporabu droga. Dinamička kvaliteta koja podržava strukturu sustava osobe uzrokuje rascjep između potreba tehnokratskoga društva globalnoga sustava i potrebe da se osoba bude subjekt. U skladu se s tim nameće zaključak da se problemu sustava pojave ovisnosti treba pristupati s motrišta razvojno - humanističke paradigme, odnosno preventivni kurikuluma utemeljiti na postavkama konstruktivizma, jer se takvim pristupom mogu ostvariti preduvjeti za razumijevanje geneze i dinamike razvoja neovisničkih i ovisničkih struktura, situacija i ponašanja, kako s osobnoga, tako i sa socio – kulturnog, ekonomskog, tehnološkog, psihološkog i drugih motrišta.

prevencija; kurikulum; droga; sustav strategija

nije evidentirano

engleski

Founding of curriculum for drug abuse prevention

nije evidentirano

curriculum; drug abuse prevention; system strategies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

196

04.10.2002.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Pedagogija