Informatičko znanje - temeljno pravo djeteta za razvoj e-pismenosti (CROSBI ID 641753)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rogulj Edita
hrvatski
Informatičko znanje - temeljno pravo djeteta za razvoj e-pismenosti
Temeljno informatičko znanje potreba je svakog pojedinca pa tako i djece rane i predškolske dobi. Od rođenje djeca se susreću sa novim tehnologijama koja su sastavni dio njihovih života, stoga treba razvijati kulturu, metodiku i programe rada u korištenju ICT-a. Informatička pismenost (eng. computer literacy) definira se kao sposobnost korištenja računala i računalnih programa. Djeca upoznaju osnovne funkcije računala, njegove sklopovske (eng. hardware) i programske (eng. software) komponente, te ostale važne faktore za funkcioniranje računala kao izvora informacija, obrazovanja i zabave. Razvoj informatičke pismenosti kod djece glavni je preduvjet za informacijsku pismenost/ e-pismenost. Informacijska pismenost (eng. information literacy) predstavlja potrebu za informacijama, odnosno razvija kod djece potrebu za određenim informacijama, pronalaženje i prepoznavanje prave informacije, njezino korištenje i reproduciranje. Djeci sa osnovnim elementima pismenosti olakšan je pristup informacijama koje koristi kao potvrdu i proširivanje postojećih znanja, stečenih u svakodnevnim interakcijama sa ljudima, životinjama i stvarima. Pravo na informatičku i informacijsku pismenosti, pravo je svakog djeteta, a realizacija istoga ovisi o više čimbenika. Kvalitetan i kompetentan odgojitelj koji posjeduje znanja i vještine vezana uz ICT je najvažnija karika. Osim informatički i informacijski pismenih odgojitelja, potrebna je poticajna sredina koja omogućuje djeci pristup novim tehnologijama. U takvom okruženju djeca će velikom brzinom usvajati nove vještine i stjecati nova znanja koja im omogućavaju razvoj informatičke i e-pismenosti sa ciljem stvaranja temelja za cjeloživotno učenje.
djeca; odgojitelji; IKT obrazovanje; IKT pismenost; ITLET
nije evidentirano
engleski
IT knowledge - a fundamental right of the child to the development of e-literacy
nije evidentirano
children; educators; ICT education; ICT literacy; ITLET
nije evidentirano
Podaci o prilogu
51-51.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorija, politike i prakse
Podaci o skupu
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
predavanje
30.09.2015-02.10.2015
Zagreb, Hrvatska