Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Informatičko znanje - temeljno pravo djeteta za razvoj e-pismenosti (CROSBI ID 641753)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Rogulj Edita Informatičko znanje - temeljno pravo djeteta za razvoj e-pismenosti // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorija, politike i prakse. 2015. str. 51-51

Podaci o odgovornosti

Rogulj Edita

hrvatski

Informatičko znanje - temeljno pravo djeteta za razvoj e-pismenosti

Temeljno informatičko znanje potreba je svakog pojedinca pa tako i djece rane i predškolske dobi. Od rođenje djeca se susreću sa novim tehnologijama koja su sastavni dio njihovih života, stoga treba razvijati kulturu, metodiku i programe rada u korištenju ICT-a. Informatička pismenost (eng. computer literacy) definira se kao sposobnost korištenja računala i računalnih programa. Djeca upoznaju osnovne funkcije računala, njegove sklopovske (eng. hardware) i programske (eng. software) komponente, te ostale važne faktore za funkcioniranje računala kao izvora informacija, obrazovanja i zabave. Razvoj informatičke pismenosti kod djece glavni je preduvjet za informacijsku pismenost/ e-pismenost. Informacijska pismenost (eng. information literacy) predstavlja potrebu za informacijama, odnosno razvija kod djece potrebu za određenim informacijama, pronalaženje i prepoznavanje prave informacije, njezino korištenje i reproduciranje. Djeci sa osnovnim elementima pismenosti olakšan je pristup informacijama koje koristi kao potvrdu i proširivanje postojećih znanja, stečenih u svakodnevnim interakcijama sa ljudima, životinjama i stvarima. Pravo na informatičku i informacijsku pismenosti, pravo je svakog djeteta, a realizacija istoga ovisi o više čimbenika. Kvalitetan i kompetentan odgojitelj koji posjeduje znanja i vještine vezana uz ICT je najvažnija karika. Osim informatički i informacijski pismenih odgojitelja, potrebna je poticajna sredina koja omogućuje djeci pristup novim tehnologijama. U takvom okruženju djeca će velikom brzinom usvajati nove vještine i stjecati nova znanja koja im omogućavaju razvoj informatičke i e-pismenosti sa ciljem stvaranja temelja za cjeloživotno učenje.

djeca; odgojitelji; IKT obrazovanje; IKT pismenost; ITLET

nije evidentirano

engleski

IT knowledge - a fundamental right of the child to the development of e-literacy

nije evidentirano

children; educators; ICT education; ICT literacy; ITLET

nije evidentirano

Podaci o prilogu

51-51.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorija, politike i prakse

Podaci o skupu

Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse

predavanje

30.09.2015-02.10.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija