Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Procjena rizika pomorske nezgode za akvatorij luke Šibenik (CROSBI ID 233139)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Belamarić, Goran ; Kurtela, Željko ; Bošnjak, Rino Procjena rizika pomorske nezgode za akvatorij luke Šibenik // Naše more : znanstveni časopis za more i pomorstvo, Vol.63(4)2016 (2016), 87-97. doi: 10.17818/NM/2016/4.7

Podaci o odgovornosti

Belamarić, Goran ; Kurtela, Željko ; Bošnjak, Rino

hrvatski

Procjena rizika pomorske nezgode za akvatorij luke Šibenik

Šibenik je velika i jedna od najstarijih i najbolje prirodno zaštićenih luka na hrvatskoj obali Jadrana. Gradska luka je smještena u potopljenom ušću rijeke Krke. Ograničeni raspoloživi manevarski prostor unutar gradske luke, smještaj novog putničkog terminala te dijela luke za prekrcaj različitih vrsta tereta smanjuje siguran prostor za plovidbu i privez/odvez trgovačkih i putničkih kruzerskih brodova. Prilazi luci Šibenik sa otvorenog mora, a posebno plovidba kanalom sv. Ante kao i manevriranje unutar akvatorija gradske luke za svakog pomorca predstavlja poseban izazov. S aspekta sigurnosti navedene okolnosti značajno pridonose povećanju prijetnju od moguće pomorske nezgode. Stoga se ukazala potreba da se izvrši procjena mogućih prijetnji pomorskih nesreća u području šibenskog kanala sv. Ante. Za određivanje prijetnji pomorske nezgode razvijen je model određivanja prijetnji temeljena na kvalitativnoj metodi Rangiranja prijetnji. Svaka pomorska nezgoda u zatvorenom području kanala sv. Ante i gradske luke Šibenik može imati nesagledive posljedice na cjelokupne privredne i svekolike druge aktivnosti luke Šibenik. Kanal Sv. Ante predstavlja jedini ulaz u srednjodalmatinski grad Šibenik i za međunarodni promet otvorenu šibensku luku. Zbog svog izgleda, duljine koja ne ide pravocrtno, potrebno je često mijenjanje kursa u kraćim vremenskim intervalima. Širina kanala na pojedinim mjestima je mala i problematična, a zbog morskih struja i povremeno jakog vjetra, kanal je s aspekta sigurnosti plovidbe jako težak za navigaciju. Štoviše, mimoilaženje brodova preko 50 BT-a unutar kanala je opasno. Mogućnost sudara, nasukanja i/ili potonuća većeg broda tijekom tranzita kroz kanal sv. Ante u krajnjem slučaju može dovesti do potpunog zatvaranja pomorskog putničkog i teretnog prometa za luku Šibenik. Stoga je od izuzetne važnosti izvršiti procjenu prijetnji sudara, nasukanja i/ili potonuća broda u akvatoriju luke Šibenik.

prijetnja/rizik ; posljedice ; sudar ; nasukanje ; potonuće ; pomorska nezgoda

nije evidentirano

engleski

Marine Accident Risk Assesment for Port of Šibenik Area

nije evidentirano

threat/risk ; consequences ; collision ; grounding ; sinking ; marine accident

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Vol.63(4)2016

2016.

87-97

objavljeno

0469-6255

1848-6320

10.17818/NM/2016/4.7

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport

Poveznice