Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 844381

Predviđanje subjektivne dobrobiti adolescenata u kontekstu roditeljskih varijabli i vezanosti za školu


Rimac, Ivan; Sušac, Nika; Rajhvajn Bulat, Linda; Ajduković, Marina
Predviđanje subjektivne dobrobiti adolescenata u kontekstu roditeljskih varijabli i vezanosti za školu // Knjiga sažetaka - 24. godišnja konferencija psihologa - Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja / Pokrajac-Bulian, A. ; Miletić, I. ; Juretić, J. ; Lopižić, J. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo, 2016. str. 219-219 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 844381 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predviđanje subjektivne dobrobiti adolescenata u kontekstu roditeljskih varijabli i vezanosti za školu
(Prediction of adolescents' subjective well- being in the context of parental variables and attachment to school)

Autori
Rimac, Ivan ; Sušac, Nika ; Rajhvajn Bulat, Linda ; Ajduković, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka - 24. godišnja konferencija psihologa - Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja / Pokrajac-Bulian, A. ; Miletić, I. ; Juretić, J. ; Lopižić, J. - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo, 2016, 219-219

ISBN
9789535507956

Skup
24. godišnja konferencija psihologa - Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 9.11.-12.11.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
subjektivna dobrobit ; privrženost ; vezanost za školu ; adolescenti
(subjective well-being ; attachment ; attachment to school ; adolescents)

Sažetak
Vezanost djece i mladih za školu pokazala se značajnim prediktorom ne samo rizičnog i delinkventnog ponašanja, već i boljih životnih ishoda, poput veće razine samopoštovanja. Kvaliteta odnosa u obitelji također je značajan zaštitni čimbenik koji može dovesti do bolje psihosocijalne prilagodbe te taj odnos može biti djelomično posredovan vezanošću za školu. Stoga je cilj ovog rada bio ispitati doprinos privrženosti roditeljima i vezanosti za školu u objašnjavanju percipirane subjektivne dobrobiti mladih te ispitati potencijalne medijacijske efekte. Istraživanje je provedeno u sklopu projekta „Ekonomske teškoće obitelji, psihosocijalni problemi i obrazovni ishodi adolescenata u vrijeme ekonomske krize“, financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost. Za potrebe ovog izlaganja korišteni su podaci dobiveni samoprocjenom 944 učenika prvih razreda srednje škole iz šest županija središnje Hrvatske. Korišten je dvo-etapni neproporcionalno stratificirani klaster uzorak, a sudionici su bili u dobi od 14 do 17 godina (M = 15, 15 ; SD = 0, 480) te 49, 7% uzorka činile djevojke. Analizirani podaci dobiveni su primjenom Upitnika subjektivne dobrobiti (Rees, Goswami i Bradshaw, 2010), Inventara privrženosti roditeljima i vršnjacima (Armsden i Greenberg, 1987), Upitnika vezanosti za školu i Upitnika obrazovnih očekivanja od strane roditelja, koji su konstruirani za potrebe ovog projekta. U analizi podataka korištena je hijerarhijska regresijska analiza, pri čemu su u prvom bloku uvrštene socio-demografske i školske varijable sudionika, a u sljedećima redom privrženost roditeljima, obrazovna očekivanja od strane roditelja i vezanost za školu. Svi su se blokovi varijabli pokazali značajnima u predikciji subjektivne dobrobiti srednjoškolaca te je ukupno objašnjeno 32, 6% varijance kriterija. Također su ispitani predloženi medijacijski učinci te se pokazalo da je odnos između privrženosti roditeljima i subjektivne dobrobiti mladih djelomično posredovan njihovom vezanošću za školu. Ovakvi nalazi ukazuju na važnost roditeljske uloge u obrazovanju djece, ne samo zbog potencijalnog utjecaja na odnos koji će djeca razviti prema školi i obrazovnim postignućima, već i subjektivne dobrobiti koju mladi doživljavaju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Socijalne djelatnosti

Napomena
Domaća konferencija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marina Ajduković (autor)

Avatar Url Nika Sušac (autor)

Avatar Url Ivan Rimac (autor)

Avatar Url Linda Rajhvajn Bulat (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Rimac, Ivan; Sušac, Nika; Rajhvajn Bulat, Linda; Ajduković, Marina
Predviđanje subjektivne dobrobiti adolescenata u kontekstu roditeljskih varijabli i vezanosti za školu // Knjiga sažetaka - 24. godišnja konferencija psihologa - Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja / Pokrajac-Bulian, A. ; Miletić, I. ; Juretić, J. ; Lopižić, J. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo, 2016. str. 219-219 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Rimac, I., Sušac, N., Rajhvajn Bulat, L. & Ajduković, M. (2016) Predviđanje subjektivne dobrobiti adolescenata u kontekstu roditeljskih varijabli i vezanosti za školu. U: Pokrajac-Bulian, A., Miletić, I., Juretić, J. & Lopižić, J. (ur.)Knjiga sažetaka - 24. godišnja konferencija psihologa - Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja.
@article{article, year = {2016}, pages = {219-219}, keywords = {subjektivna dobrobit, privr\v{z}enost, vezanost za \v{s}kolu, adolescenti}, isbn = {9789535507956}, title = {Predvi\djanje subjektivne dobrobiti adolescenata u kontekstu roditeljskih varijabli i vezanosti za \v{s}kolu}, keyword = {subjektivna dobrobit, privr\v{z}enost, vezanost za \v{s}kolu, adolescenti}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, year = {2016}, pages = {219-219}, keywords = {subjective well-being, attachment, attachment to school, adolescents}, isbn = {9789535507956}, title = {Prediction of adolescents' subjective well- being in the context of parental variables and attachment to school}, keyword = {subjective well-being, attachment, attachment to school, adolescents}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font