Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uvod u ugostiteljstvo (CROSBI ID 746693)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Galičić, Vlado Uvod u ugostiteljstvo / Radišić, Franjo ; Cerović, Zdenko ; Vodeb, Ksenija (ur.). Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2012. 321..

Podaci o odgovornosti

Galičić, Vlado

Radišić, Franjo ; Cerović, Zdenko ; Vodeb, Ksenija

hrvatski

Uvod u ugostiteljstvo

U prvom poglavlju knjige, pod naslovom „UGOSTITELJSTVO KAO GOSPODARSKA DJELATNOST“, autor vrši podjelu ugostiteljstva te na znanstven način navodi karakteristike i specifičnosti ugostiteljske djelatnosti te karakteristike ugostiteljske ponude. Drugo poglavlje knjige, „USLUGE U UGOSTITELJSTVU“ na holistički i vrlo razumljiv način pokušava doprinjeti boljem razumijevanju ugostiteljskih usluga, vrši se podjela usluga u ugostiteljstvu uz njihove osnovne karakteristike. Treće poglavlje rada naslovljeno sa „POTREBNI ELEMENTI RADA U UGOSTITELJSTVU“ definiraju sredstva za rad, predmete rada, proces rada u ugostiteljstvu i najvažnija načela i principe ekonomike, organizacije i tehnike poslovanja ugostiteljskih objekata U četvrtom poglavlju, „ORGANIZACIJA POSLOVNIH I PROCESNIH FUNKCIJA U UGOSTITELJSTVU“, autor definira pojam i podjelu funkcija, nakon čega detaljno elaborira osnovne funkcije ugostiteljskog poduzeća, poslovne funkcije i procesne funkcije u ugostiteljstvu. na vrlo konkretan i razumljiv način utvrđuje strukturu proizvodno-uslužnog procesa te robne, financijske i informacijske tokove u ugostiteljstvu. Peto poglavlje knjige, pod naslovom „PRIPREMA I PRUŽANJE USLUGA SMJEŠTAJA“ u svom prvom dijelu prikazuje skupine i vrste ugostiteljskih objekata, definira i opisuje hotelijerstvo kao gospodarsku djelatnost. Nakon toga, logičkim slijedom autor polazi od načina tehnološkog izvođenja procesa u hotelijerstvu, pa kreće od marketinga i prodaje ugostiteljskih usluga, preko poslova rezerviranja ugostiteljskih usluga do recepcijskog poslovanja. U šestom poglavlju, s nazivom „UGOSTITELJSKI OBJEKTI IZ SKUPINE „HOTELI“, autor detaljno navodi potrebne opće minimalne uvjete za ugostiteljske objekte iz skupine „hoteli“, za smještajne jedinice, za sanitarne čvorove u zajedničkim prostorima u ugostiteljskom objektu, za ugostiteljske sadržaje za pripremu i usluživanje hrane, pića i napitaka u ugostiteljskom objektu, prostore za zaposleno osoblje. Poglavlje završava analizom hotela kao ugostiteljskog objekta i poslovnog sustava te kategorizacijom ugostiteljskih objekata iz skupine „hoteli“. Sedmo poglavlje knjige naslovljeno sa „UGOSTITELJSKI OBJEKTI IZ SKUPINE „KAMPOVI I DRUGE VRSTE UGOSTITELJSKIH OBJEKATA ZA SMJEŠTAJ“, predstavlja razvrstavanje kampova, opće minimalne uvjete, kategorije i način razvrstavanja i kategorizacije kampova, druge vrste ugostiteljskih objekata za smještaj iz skupine »kampovi i druge vrste ugostiteljskih objekata za smještaj«, kategorizaciju objekata iz skupine »kampovi i druge vrste ugostiteljskih objekata za smještaj«. Poglavlje završava sa navođenjem ugostiteljskih usluga u domaćinstvu i ugostiteljskim uslugama u seljačkom domaćinstvu. U osmom poglavlju udžbenika, s naslovom „PRIPREMA I PRUŽANJE USLUGA PREHRANE I TOČENJA PIĆA“, autor logički polazi od procesa nabave, definira najvažnija načela upravljanja zalihama u ugostiteljstvu te poglavlje završava sa tehnološkim opisom procesa pripreme i pružanja usluga prehrane, točenja pića i napitaka. Deveto poglavlje s nazivom „UGOSTITELJSKI OBJEKTI IZ SKUPINA »RESTORANI«, »BAROVI«, »CATERING OBJEKTI« I »OBJEKTI JEDNOSTAVNIH USLUGA«, definira sve vrste ugostiteljskih objekata iz navedenih skupina. posebno se definiraju uvjeti koji moraju biti zadovoljeni u kuhinji, prostorijama i prostorima za usluživanje gostiju, za čuvanje hrane i pića i točioniku. Poglavlje završava sa nužnim zahtjevima u pogledu sadržaja i izgleda jelovnika i karte pića te uvjetima koji moraju biti zadovoljeni za zaposleno osoblje u ugostiteljskom objektu. U desetom poglavlju knjige, „UPRAVLJANJE KADROVIMA U UGOSTITELJSTVU“ predstavljaju je karakteristike rada, poslovi i službe te dužnosti i potrebne osobine ugostiteljskih radnika. detaljno su prikazane kondicije i uvjeti iz različitih vrsta dokumenata koji definiraju rad u ugostiteljstvu (ugovor o radu, pravilnik o radu, kolektivni ugovor, menadžerski ugovor, tarifa poslova, pravilnik o organizaciji, sistematizaciji poslova i stimulativnom dijelu plaće). Poglavlje završava autorovim prijedlozima mjera za unaapređenje kadrovske strukture u ugostiteljstvu i etičkim kodeksom ugostitelja. U posljednjem, jedanaestom poglavlju knjige pod naslovom „MENADŽMENT U UGOSTITELJSTVU“, autor definira pojam menadžmenta, navodi specifičnosti menadžmenta u ugostiteljstvu. Osim temeljnih funkcija, poglavlje obuhvaća i podsustave i razine menadžmenta, uobičajene u poslovnim subjektima u ugostiteljskoj djelatnosti.

Ugostiteljstvo; kadrovi; menadžment

nije evidentirano

engleski

Introduction to the Hospitality

nije evidentirano

Hospitality; human resources; management

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci

321

2012.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-7842-07-9

Povezanost rada

Ekonomija