Motivacija na studiju neofiloloških grupa (CROSBI ID 641603)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mardešić, Sandra ; Gverović, Ana ; Puljizević, Ana
hrvatski
Motivacija na studiju neofiloloških grupa
Motivacija je najčešći i najviše istraživan čimbenik u području ovladavanja stranim jezikom, počevši s Gardnerovim socioedukacijskim modelom (1985). U posljednjih deset godina zabilježeno je povećano zanimanje za ovo područje zbog povezanosti teorijskog i praktičnog aspekta ovog čimbenika što se očituje povećanim brojem objavljenih radova (Dörney, 2015) i pojavom novih teorijskih modela i pristupa, kao npr. L2 self- motivational system (Dörney, 2005) te Directed Motivational Currents (Muir, Dörney, 2013) koji motivaciju promatraju kao dinamičan proces. Većina objavljenih radova bavi se učenicima i studentima engleskog kao „globalnog“ jezika ili jezika struke. Međutim, postoji nedostatak istraživanja dinamike motivacije kod specifičnih populacija, kao što su primjerice studenti neofiloloških grupa ostalih jezika, kojima je učenje jezika ujedno i buduća profesija tj. njihov profesionalni identitet. Cilj ovog istraživanja je izrada upitnika kojim se ispituje dinamika procesa učenja stranog jezika kao sveučilišnog studija primjenom uvriježenih i novih modela. Istraživanje je provedeno na cjelokupnoj populaciji studenata Talijanistike Filozofskog fakulteta u Zagrebu (N = 200) upisanih u ak. god. 2015./2016. Korištena je mješovita metoda prikupljanja kvantitativnih i kvalitativnih podataka upitnikom koji se sastoji od (i) 8 uvodnih pitanja koja se odnose na jezičnu biografiju i samoprocjenu inicijalne i trenutne motivacije za studij talijanskog, (ii) 38 tvrdnji temeljenih na Gardnerovom modelu motivacije (instrumentalnost, integrativnost, intenzitet motivacije, stavovi prema učenju, nastavna situacija), (iii) 5 tvrdnji o očekivanjima i samoprocjenama uspješnosti u studiju prema Dörneyevom modelu, s pridruženim skalama Lickertovog tipa, i (iv) 5 otvorenih pitanja koja se odnose na inicijalnu vrstu motivacije prije upisa na studij, na zamišljeni idealni profesionalni profil po završetku studija i motivirajuće i demotivirajuće čimbenike na studiju. Faktorskom analizom provjerene su pojedine tvrdnje koje objašnjavaju teorijske komponente oba modela i otkrivaju dinamiku motivacijskog procesa pri učenju stranog jezika kao predmeta sveučilišnog studija. Daljnjim istraživanjima s ostalim studentskim populacijama bit će moguće izraditi specifičan motivacijski model relevantan za studente neofiloloških studijskih grupa u hrvatskom kontekstu sveučilišnog obrazovanja.
motivacija; modeli; studenti neofiloloških studijskih grupa; izrada upitnika
nije evidentirano
engleski
Motivation for studying neophilological studies
nije evidentirano
motivation; students of neophilological stuidies; questionnaire
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti
predavanje
12.10.2016-14.10.2016
Poreč, Hrvatska