Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Motivacija na studiju neofiloloških grupa (CROSBI ID 641603)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Mardešić, Sandra ; Gverović, Ana ; Puljizević, Ana Motivacija na studiju neofiloloških grupa. 2016

Podaci o odgovornosti

Mardešić, Sandra ; Gverović, Ana ; Puljizević, Ana

hrvatski

Motivacija na studiju neofiloloških grupa

Motivacija je najčešći i najviše istraživan čimbenik u području ovladavanja stranim jezikom, počevši s Gardnerovim socioedukacijskim modelom (1985). U posljednjih deset godina zabilježeno je povećano zanimanje za ovo područje zbog povezanosti teorijskog i praktičnog aspekta ovog čimbenika što se očituje povećanim brojem objavljenih radova (Dörney, 2015) i pojavom novih teorijskih modela i pristupa, kao npr. L2 self- motivational system (Dörney, 2005) te Directed Motivational Currents (Muir, Dörney, 2013) koji motivaciju promatraju kao dinamičan proces. Većina objavljenih radova bavi se učenicima i studentima engleskog kao „globalnog“ jezika ili jezika struke. Međutim, postoji nedostatak istraživanja dinamike motivacije kod specifičnih populacija, kao što su primjerice studenti neofiloloških grupa ostalih jezika, kojima je učenje jezika ujedno i buduća profesija tj. njihov profesionalni identitet. Cilj ovog istraživanja je izrada upitnika kojim se ispituje dinamika procesa učenja stranog jezika kao sveučilišnog studija primjenom uvriježenih i novih modela. Istraživanje je provedeno na cjelokupnoj populaciji studenata Talijanistike Filozofskog fakulteta u Zagrebu (N = 200) upisanih u ak. god. 2015./2016. Korištena je mješovita metoda prikupljanja kvantitativnih i kvalitativnih podataka upitnikom koji se sastoji od (i) 8 uvodnih pitanja koja se odnose na jezičnu biografiju i samoprocjenu inicijalne i trenutne motivacije za studij talijanskog, (ii) 38 tvrdnji temeljenih na Gardnerovom modelu motivacije (instrumentalnost, integrativnost, intenzitet motivacije, stavovi prema učenju, nastavna situacija), (iii) 5 tvrdnji o očekivanjima i samoprocjenama uspješnosti u studiju prema Dörneyevom modelu, s pridruženim skalama Lickertovog tipa, i (iv) 5 otvorenih pitanja koja se odnose na inicijalnu vrstu motivacije prije upisa na studij, na zamišljeni idealni profesionalni profil po završetku studija i motivirajuće i demotivirajuće čimbenike na studiju. Faktorskom analizom provjerene su pojedine tvrdnje koje objašnjavaju teorijske komponente oba modela i otkrivaju dinamiku motivacijskog procesa pri učenju stranog jezika kao predmeta sveučilišnog studija. Daljnjim istraživanjima s ostalim studentskim populacijama bit će moguće izraditi specifičan motivacijski model relevantan za studente neofiloloških studijskih grupa u hrvatskom kontekstu sveučilišnog obrazovanja.

motivacija; modeli; studenti neofiloloških studijskih grupa; izrada upitnika

nije evidentirano

engleski

Motivation for studying neophilological studies

nije evidentirano

motivation; students of neophilological stuidies; questionnaire

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti

predavanje

12.10.2016-14.10.2016

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija