Upravljanje znanjem pri priznavanju i vrednovanju neformalnog i informalnog učenja (CROSBI ID 407755)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Balković, Mislav
Šimović, Vladimir ; Dželalija, Mile
hrvatski
Upravljanje znanjem pri priznavanju i vrednovanju neformalnog i informalnog učenja
Ovaj rad nastao je u okviru razvoja sustava kvalifikacija u Republici Hrvatskoj unutar kojeg do danas nije osmišljen niti implementiran podsustav priznavanja i vrednovanja neformalnog i informalnog učenja. Njega bi prema preporuci Vijeća Europske unije članice EU trebale uvesti do 2018 godine i to slijedeći koncept „jednake vrijednosti“ kvalifikacija stečenih vrednovanjem s onima stečenim u formalnom obrazovanju. Model sustava upravljanja znanjem pri vrednovanju neformalnog i informalnog učenja temelji se na provedbi deset izvornih znanstvenih istraživanja koja su obuhvatila više od 2000 ispitanika i ključne dionike. Kao rezultat istraživanja i proučavanja svjetskih praksi i EU preporuka razvijeni su elementi modela koji predstavljaju izvorni znanstveni doprinos u polju informacijskih i komunikacijskih znanosti. Razrađeni su i opisani elementi organizacijskog i upravljačkog modela uspostave sustava, uz stavljanje naglaska na pitanja poput provedbe provjere znanja, nužnih kadrovskih uvjeta te korištenja ishoda učenja i standarda propisanih unutar registara HKO. Kao potpora uspostavi sustava dizajniran je i model informacijskog sustava i to tako da njegov model podataka bude usklađen sa informacijskim zahtjevima koji proizlaze iz opisa elemenata modela sustava upravljanja znanjem, da može koristiti adekvatne sustave šifriranja kako bi dao podlogu uklapanja u druge relevantne sustave, da dio informacija koje prikuplja mogu poslužiti kao temeljni registar vrednovanih čestica znanja te da prepoznaje moderne koncepte interoperabilnosti.
Vrednovanje neformalnog i informalnog učenja ; koncept jednake vrijednosti ; upravljanje znanjem
nije evidentirano
engleski
Knowledge management within recognition and validation of non-formal and informal learning
nije evidentirano
Recognition of prior learning ; RPL ; Validation of non-formal and informal learning ; VNFIL ; equal value ; knowledge management
nije evidentirano
Podaci o izdanju
415
05.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb, Hrvatska