Poučavanje početnog programiranja temeljeno na semantičkom vrednovanju programa (CROSBI ID 407735)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Dadić, Tonći
Glavinić, Vlado ; Rosić, Marko
hrvatski
Poučavanje početnog programiranja temeljeno na semantičkom vrednovanju programa
Studentske grupe na tečajevima početnog programiranja često su heterogene s obzirom na motivaciju, predznanje, stil učenja i sposobnost logičkog mišljenja, tako da je spektar logičkih pogrešaka u njihovim programima vrlo širok. Tradicionalni se nastavni proces može značajno unaprijediti uvođenjem računalnog sustava koji automatski vrednuje studentske programe, a u stanju je pouzdano ih vefificirati te objasniti pogreške svakom pojedincu. Vrednovanje studentskih programa je problem stoga što postoji više implementacija koje mogu biti korektno rješenje zadatka. Usprkos naporima istraživača, postojeći sustavi ne ostvaruju zadovoljavajuće rezultate vrednovanja. Primjenjeni pristupi testiranja mogu propustiti logičke pogreške koje postoje u programu jer program nije moguće provjeriti za sve vrijednosti njegovih ulaza. Pristupi utemeljeni na prepoznavanju programa podižu lažne uzbune kada ne predviđaju studentovu implementaciju, a postojeći sustavi koji formalno verificiraju studentske programe nisu pouzdani. Ovim se radom uvodi pojam semantičke udaljenosti programskih entiteta i predlaže model prepoznavanja programa utemeljen na entitetskom prikazu. Semantički atributi entiteta određuju učinak programskih segmenata na varijable nezavisno o njihovoj implementaciji, a dobiju se simboličkim izvršavanjem programa. Entiteti standardiziraju prikaz programa i sužavaju prostor pretraživanja pri njegovu prepoznavanju, a očuvanjem informacije o implementaciji omogućeni su precizno lociranje logičkih pogrešaka, provođenja minimalnih korekcija te precizno vrednovanje studentova znanja. Eksperimentalnim vrednovanjem sustava koji implementira predloženi model pokazana je njegova pouzdanost pri verifikaciji programa te prilagođavanje poruka studentovoj namjeri prepoznatoj u nekorektnom programu.
e-učenje ; početno programiranje ; vrednovanje programa ; semantička udaljenost izraza ; entitetski prikaz programa ; semantička udaljenost programskih entiteta
nije evidentirano
engleski
Teaching of Introductory Programming Based on Semantic Evaluation of Programs
nije evidentirano
e-learning ; introductory programming ; program correctness ; program evaluation ; semantic distance of expressions ; program representation through entities ; semantic distance of program entities
nije evidentirano
Podaci o izdanju
202
16.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb