Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komunicirati vjeru danas: mediji – mladi – vjera (CROSBI ID 57165)

Prilog u knjizi | ostalo

Novak, Krunoslav Komunicirati vjeru danas: mediji – mladi – vjera // Mnogolikost vjere. Različiti pristupi istoj stvarnosti. / Majić, Željko ; Goluža, Božo (ur.). Rim: Papinski Hrvatski zavod sv. Jeronima, 2012. str. 175-190

Podaci o odgovornosti

Novak, Krunoslav

hrvatski

Komunicirati vjeru danas: mediji – mladi – vjera

Polazišna točka članka proizlazi iz činjenice neminovnosti promišljanja života današnjice u kontekstu nazočnosti medija komunikacije. Autor naglašava da mediji nisu samo sredstvo nego i svojevrsni ambijent u kojemu se ostvaruje komunikacija među ljudima. Napominjući da je komunikacija konstanta kršćanskog djelovanja, spominje se otvorenost Crkvenog učiteljstva za komunikaciju, te neki momenti iz povijesti ljudske komunikacije, koji pokazuju različita nastojanja da Božja riječ bude posredovana medijima. Govoreći o medijima komunikacije kao sredstvima evangelizacije, uz govor o njihovim potencijalima, predstavljeni su i limiti o kojima treba voditi računa da bi da komunikacija bila efikasna. Važni naglasak polazi od činjenice da uzvišenost Božje objave nadilazi svaki medij, te kršćanski pristup komunikaciji ne može biti ograničen sustavima medijske komunikacije. Govoreći o mladima i medijima, u članku se spominje da mediji danas imaju veliki utjecaj na mlade i često u njihovom razvojnom procesu konkuriraju roditeljima, školi, Crkvi. Bez razvijenog kritičnog pristupa, mladi neće uzimati u obzir da svaka informacija koja se može pronaći na Internetu, nije uvijek i dobra informacija. Predlažući neke putove komunikacijskih strategija u radu s mladima govori se o tri osnovna područja evangelizacije mladih koja se zapravo temelji na odgoju za komunikaciju: međuljudski odnosi (prepoznavanje vrijednosti odnosa povjerenja za vlastitu izgradnju), zvanje (poticaj za traženje da svoju profesionalnu orijentaciju utemeljuju na evanđeoskim načelima) i mudrost (u vrednovanju informacija koje susreću iz različitih izvora). Govoreći o medijima komunikacije kao evangelizacijskim sredstvima naglašeno je da oni mogu biti samo i isključivo sredstva koja će poticati i podržavati komunikaciju vjere u neposrednoj zajednici, a nikako je ne mogu nadomjestiti. Odgovorno korištenje medija sastoji se u pronalaženju sklada između vjernosti Evanđelju, vjernosti čovjeku i poštivanju zahtjeva sredstva komunikacije koje se koristi.

mediji i mladi, evangelizacija, navještaj vjere, mladi i vjera

nije evidentirano

engleski

Communicate the faith today: Media - youth - faith

nije evidentirano

media and youth, evangelization, the proclamation of faith, youth and faith

nije evidentirano

Podaci o prilogu

175-190.

objavljeno

Podaci o knjizi

Mnogolikost vjere. Različiti pristupi istoj stvarnosti.

Majić, Željko ; Goluža, Božo

Rim: Papinski Hrvatski zavod sv. Jeronima

2012.

978-953-241-333-5

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Teologija