Komunicirati vjeru danas: mediji – mladi – vjera (CROSBI ID 57165)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Novak, Krunoslav
hrvatski
Komunicirati vjeru danas: mediji – mladi – vjera
Polazišna točka članka proizlazi iz činjenice neminovnosti promišljanja života današnjice u kontekstu nazočnosti medija komunikacije. Autor naglašava da mediji nisu samo sredstvo nego i svojevrsni ambijent u kojemu se ostvaruje komunikacija među ljudima. Napominjući da je komunikacija konstanta kršćanskog djelovanja, spominje se otvorenost Crkvenog učiteljstva za komunikaciju, te neki momenti iz povijesti ljudske komunikacije, koji pokazuju različita nastojanja da Božja riječ bude posredovana medijima. Govoreći o medijima komunikacije kao sredstvima evangelizacije, uz govor o njihovim potencijalima, predstavljeni su i limiti o kojima treba voditi računa da bi da komunikacija bila efikasna. Važni naglasak polazi od činjenice da uzvišenost Božje objave nadilazi svaki medij, te kršćanski pristup komunikaciji ne može biti ograničen sustavima medijske komunikacije. Govoreći o mladima i medijima, u članku se spominje da mediji danas imaju veliki utjecaj na mlade i često u njihovom razvojnom procesu konkuriraju roditeljima, školi, Crkvi. Bez razvijenog kritičnog pristupa, mladi neće uzimati u obzir da svaka informacija koja se može pronaći na Internetu, nije uvijek i dobra informacija. Predlažući neke putove komunikacijskih strategija u radu s mladima govori se o tri osnovna područja evangelizacije mladih koja se zapravo temelji na odgoju za komunikaciju: međuljudski odnosi (prepoznavanje vrijednosti odnosa povjerenja za vlastitu izgradnju), zvanje (poticaj za traženje da svoju profesionalnu orijentaciju utemeljuju na evanđeoskim načelima) i mudrost (u vrednovanju informacija koje susreću iz različitih izvora). Govoreći o medijima komunikacije kao evangelizacijskim sredstvima naglašeno je da oni mogu biti samo i isključivo sredstva koja će poticati i podržavati komunikaciju vjere u neposrednoj zajednici, a nikako je ne mogu nadomjestiti. Odgovorno korištenje medija sastoji se u pronalaženju sklada između vjernosti Evanđelju, vjernosti čovjeku i poštivanju zahtjeva sredstva komunikacije koje se koristi.
mediji i mladi, evangelizacija, navještaj vjere, mladi i vjera
nije evidentirano
engleski
Communicate the faith today: Media - youth - faith
nije evidentirano
media and youth, evangelization, the proclamation of faith, youth and faith
nije evidentirano
Podaci o prilogu
175-190.
objavljeno
Podaci o knjizi
Mnogolikost vjere. Različiti pristupi istoj stvarnosti.
Majić, Željko ; Goluža, Božo
Rim: Papinski Hrvatski zavod sv. Jeronima
2012.
978-953-241-333-5