Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika (CROSBI ID 641412)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Alujević Jukić, Marijana ; Božinović, Nikolina ; Jukić, Josipa Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika // Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku / Cergol Kovačević, K. ; S. Lucija Udier (ur.). Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2016. str. 441-457

Podaci o odgovornosti

Alujević Jukić, Marijana ; Božinović, Nikolina ; Jukić, Josipa

hrvatski

Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika

Potaknuto dosadašnjim istraživanjima procesa vrednovanja jezičnoga znanja u okviru hrvatske glotodidaktike (Medved Krajnović 1999 ; Medved Krajnović i Šamo 2007) te deficitom empirijskih istraživanja stavova učenika prema vrednovanju, tijekom 2014. provedeno je opširnije istraživanje s ciljem da se, korištenjem triangulacije metoda sagleda vrednovanje jezičnoga znanja u nastavi talijanskog i njemačkog jezika na osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini iz perspektive dvaju ključnih sudionika tog procesa, učitelja i učenika. U ovom radu problematika će se prikazati iz perspektive učenika, a naglasak će biti na receptivnoj vještini slušanja, odnosno, njezinoj nedovoljnoj zastupljenosti u procesu vrednovanja. Prikazat će se i rezultati koji svjedoče o usklađenosti tehnika poučavanja s tehnikama zastupljenim u procesu vrednovanja. Upotrebom upitnika namijenjenog učenicima, na uzorku od 311 ispitanika, na temelju kvantitativnih podataka, odgovorilo se na sljedeća istraživačka pitanja: kojim se tehnikama i koliko učestalo ispituje slušanje kao receptivna vještina, u kojoj se mjeri pri vrednovanju koriste zadatci jezične upotrebe, poput diktata, koji ispituju više od jedne vještine (Bachman i Palmer 1996) i je li pri vrednovanju pojedinih vještina prisutna usklađenost korištenih tehnika s tehnikama korištenim tijekom poučavanja i uvježbavanja tih vještina. Temeljne su hipoteze prikazanog dijela istraživanja da su pri vrednovanju zapostavljene receptivne vještine te da nastavnici prakticiraju korištenje već provjerenih i uvježbanih tehnika prilikom vrednovanja kako bi osigurali valjanost provjere. Korištenje rezultata ovoga istraživanja u nastavnoj praksi može potaknuti nastavnike na samoevaluaciju, osvijestiti im ponašaju li se u skladu s Pravilnikom o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi i očekivanjima učenika te time unaprijediti kvalitetu vrednovanja – čina komplementarnog i neodvojivog od samog procesa poučavanja.

učenje stranog jezika; vrednovanje; učenici; receptivne vještine

nije evidentirano

engleski

Students' perspective on language skills assessment in Italian and German language as second foreign languages

nije evidentirano

foreign language acquisition; evaluation; students; receptive skills

nije evidentirano

Podaci o prilogu

441-457.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Cergol Kovačević, K. ; S. Lucija Udier

Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija