Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika (CROSBI ID 641412)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Alujević Jukić, Marijana ; Božinović, Nikolina ; Jukić, Josipa
hrvatski
Vrednovanje jezičnih vještina u talijanskom i njemačkom kao drugim stranim jezicima iz perspektive učenika
Potaknuto dosadašnjim istraživanjima procesa vrednovanja jezičnoga znanja u okviru hrvatske glotodidaktike (Medved Krajnović 1999 ; Medved Krajnović i Šamo 2007) te deficitom empirijskih istraživanja stavova učenika prema vrednovanju, tijekom 2014. provedeno je opširnije istraživanje s ciljem da se, korištenjem triangulacije metoda sagleda vrednovanje jezičnoga znanja u nastavi talijanskog i njemačkog jezika na osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini iz perspektive dvaju ključnih sudionika tog procesa, učitelja i učenika. U ovom radu problematika će se prikazati iz perspektive učenika, a naglasak će biti na receptivnoj vještini slušanja, odnosno, njezinoj nedovoljnoj zastupljenosti u procesu vrednovanja. Prikazat će se i rezultati koji svjedoče o usklađenosti tehnika poučavanja s tehnikama zastupljenim u procesu vrednovanja. Upotrebom upitnika namijenjenog učenicima, na uzorku od 311 ispitanika, na temelju kvantitativnih podataka, odgovorilo se na sljedeća istraživačka pitanja: kojim se tehnikama i koliko učestalo ispituje slušanje kao receptivna vještina, u kojoj se mjeri pri vrednovanju koriste zadatci jezične upotrebe, poput diktata, koji ispituju više od jedne vještine (Bachman i Palmer 1996) i je li pri vrednovanju pojedinih vještina prisutna usklađenost korištenih tehnika s tehnikama korištenim tijekom poučavanja i uvježbavanja tih vještina. Temeljne su hipoteze prikazanog dijela istraživanja da su pri vrednovanju zapostavljene receptivne vještine te da nastavnici prakticiraju korištenje već provjerenih i uvježbanih tehnika prilikom vrednovanja kako bi osigurali valjanost provjere. Korištenje rezultata ovoga istraživanja u nastavnoj praksi može potaknuti nastavnike na samoevaluaciju, osvijestiti im ponašaju li se u skladu s Pravilnikom o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi i očekivanjima učenika te time unaprijediti kvalitetu vrednovanja – čina komplementarnog i neodvojivog od samog procesa poučavanja.
učenje stranog jezika; vrednovanje; učenici; receptivne vještine
nije evidentirano
engleski
Students' perspective on language skills assessment in Italian and German language as second foreign languages
nije evidentirano
foreign language acquisition; evaluation; students; receptive skills
nije evidentirano
Podaci o prilogu
441-457.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Cergol Kovačević, K. ; S. Lucija Udier
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096