Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 842844

Povezanost multimedija na razvoj kompetencija inozemnih studenata njemačkog jezika


Tolić, Mirela
Povezanost multimedija na razvoj kompetencija inozemnih studenata njemačkog jezika // Njemci i austrijanci u hrvatskom kulturnom krugu
Osijek, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, znanstveni)


Naslov
Povezanost multimedija na razvoj kompetencija inozemnih studenata njemačkog jezika
(The link between the development of multimedia competence of foreign students of German)

Autori
Tolić, Mirela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni

Skup
Njemci i austrijanci u hrvatskom kulturnom krugu

Mjesto i datum
Osijek, 4.-6.11.2016.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
: suvremene metode; metodika njemačkog jezika; multimedija; obrazovna paradigma; refleksivno-kritički stav
(Modern methods; methods of German; multimedia; educational paradigm; reflective-critical attitude)

Sažetak
Mediji su nezaobilazni u svakodnevnom životu, ali i u nastavnom procesu. U didaktičkom smislu o medijima možemo govoriti tek kad reprodukcijska sredstva i materijalni nosioci postanu u određenoj didaktičkoj vezi nosioci i posrednici informacija, kada su tehnologija i prijenos informacija umreženi u didaktičkoj funkciji. Nastavne tehnologije se u nastavi javljaju u nekoliko oblika. Upotrebljavaju se kao radno i pomoćno sredstvo, kao alat, a mogu biti i nastavna tema. Pritom se podrazumijeva učenje uz pomoć medija, pojedinačno ili u skupinama (pomoćno sredstvo), priprema nastavnoga medijskog materijala, samostalno stvaralaštvo studenata i nastavnika koji proizvode medijski obrazovni proizvod (alat) i učenje o medijima, posebice novim, pri čemu nužno treba tematizirati digitalnu logiku i algoritamsko mišljenje (mediji kao nastavna tema). Pod utjecajem naglog razvoja interneta te različitih programa, posebice interaktivnih računalnih softvera, mijenale su se i metode uključivanja računala u obrazovni proces. Važno je osvijestiti kad i kako koristiti novu tehnologiju te kako se pripremiti za njezinu uporabu. S ciljem definiranja i utvrđivanja odnosa između klasičnih metoda poučavanja i suvremenih predavanja uz uporabu multimedije te utvrđivanja načina percepcije studenata u odnosu na multimedijsku nastavu, njezinu kvalitetu i svrsishodnost, provedeno je istraživanje gdje je sudjelovalo 160 studenata njemačkog jezika diplomskog studija triju njemačkih sveučilišta (Mainz, Heidelberg i Mannheim). Rezultati istraživanja su pokazali da studenti njemačkog jezika ocjenjuju korištenje multimedije vrlo zanimljivim i efikasnim, ali istraživanje je pokazalo da studenti imaju i pozitivno mišljenje o klasičnom obliku nastave koje također odgovaraju suvremeni nastavni diskurs. Ipak, rezultati istraživanja ukazuju na podatak da je multimedijalna nastavna tehnologija vrlo djelotovorni pomoćni alat u realizaciji nastavnog procesa i da prije svega treba imati refleksivno-kritički stav prema nastavnoj tehnologiji jer svaki multimedijski alat ima ambivalentnu ulogu.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Mirela Müller, (298176)