Povezanost multimedija na razvoj kompetencija inozemnih studenata njemačkog jezika (CROSBI ID 641327)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tolić, Mirela
hrvatski
Povezanost multimedija na razvoj kompetencija inozemnih studenata njemačkog jezika
Mediji su nezaobilazni u svakodnevnom životu, ali i u nastavnom procesu. U didaktičkom smislu o medijima možemo govoriti tek kad reprodukcijska sredstva i materijalni nosioci postanu u određenoj didaktičkoj vezi nosioci i posrednici informacija, kada su tehnologija i prijenos informacija umreženi u didaktičkoj funkciji. Nastavne tehnologije se u nastavi javljaju u nekoliko oblika. Upotrebljavaju se kao radno i pomoćno sredstvo, kao alat, a mogu biti i nastavna tema. Pritom se podrazumijeva učenje uz pomoć medija, pojedinačno ili u skupinama (pomoćno sredstvo), priprema nastavnoga medijskog materijala, samostalno stvaralaštvo studenata i nastavnika koji proizvode medijski obrazovni proizvod (alat) i učenje o medijima, posebice novim, pri čemu nužno treba tematizirati digitalnu logiku i algoritamsko mišljenje (mediji kao nastavna tema). Pod utjecajem naglog razvoja interneta te različitih programa, posebice interaktivnih računalnih softvera, mijenale su se i metode uključivanja računala u obrazovni proces. Važno je osvijestiti kad i kako koristiti novu tehnologiju te kako se pripremiti za njezinu uporabu. S ciljem definiranja i utvrđivanja odnosa između klasičnih metoda poučavanja i suvremenih predavanja uz uporabu multimedije te utvrđivanja načina percepcije studenata u odnosu na multimedijsku nastavu, njezinu kvalitetu i svrsishodnost, provedeno je istraživanje gdje je sudjelovalo 160 studenata njemačkog jezika diplomskog studija triju njemačkih sveučilišta (Mainz, Heidelberg i Mannheim). Rezultati istraživanja su pokazali da studenti njemačkog jezika ocjenjuju korištenje multimedije vrlo zanimljivim i efikasnim, ali istraživanje je pokazalo da studenti imaju i pozitivno mišljenje o klasičnom obliku nastave koje također odgovaraju suvremeni nastavni diskurs. Ipak, rezultati istraživanja ukazuju na podatak da je multimedijalna nastavna tehnologija vrlo djelotovorni pomoćni alat u realizaciji nastavnog procesa i da prije svega treba imati refleksivno-kritički stav prema nastavnoj tehnologiji jer svaki multimedijski alat ima ambivalentnu ulogu.
: suvremene metode; metodika njemačkog jezika; multimedija; obrazovna paradigma; refleksivno-kritički stav
nije evidentirano
engleski
The link between the development of multimedia competence of foreign students of German
nije evidentirano
Modern methods; methods of German; multimedia; educational paradigm; reflective-critical attitude
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2016.
nije evidentirano
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Njemci i austrijanci u hrvatskom kulturnom krugu
predavanje
04.11.2016-06.11.2016
Osijek, Hrvatska