Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila (CROSBI ID 407598)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pašić, Aleksandar Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila / Džijan, Ivo (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2015

Podaci o odgovornosti

Pašić, Aleksandar

Džijan, Ivo

hrvatski

Utjecaj razmaka između vodećeg i pratećeg automobila na koeficijente aerodinamičkih sila

Pri gibanju automobila aerodinamičke sile otpora i uzgona te njihova raspodjela mijenjaju se u ovisnosti o više parametara jedan od kojih je i prisutnost drugih automobila u neposrednoj blizini. Posebnu pozornost ovoj situaciji treba posvetiti kod natjecateljskih automobila koji na sebi imaju dodatne aerodinamičke elemente u svrhu poboljšanja dinamičkih svojstava. Spomenuti aerodinamički elementi relativno su osjetljivi na karakteristike nailazećeg strujanja te su podložni odvajanjima i zastojima strujanja te gubicima efikasnosti kada se nađu u aerodinamičkom vrtložnom tragu vozila ispred. U ovom radu istražena je ovisnost aerodinamičkih sila otpora i uzgona u ovisnosti o međusobnom razmaku između pojednostavljenih modela vodećeg i pratećeg automobila klase LM GTE (prethodno FIA GT2). Uz pomoć programskog paketa ANSYS FLUENT numerički je simulirano nestlačivo viskozno opstrujavanje zraka oko automobila, pri čemu je variran međusobni razmak x u odnosu na duljinu vozila L od x / L = 0.125 do 4. Na temelju rezultata dobivena je zavisnost koeficijenata aerodinamičkih sila otpora i uzgona za simulaciju vožnje automobila tijekom utrke. Dobiveni rezultati potvrđuju neke od pretpostavki o ponašanju sile otpora i uzgona u ovisnosti o međusobnom razmaku vozila.

aerodinamika; natjecateljski automobil; Ahmedovo tijelo; koeficijent uzgona; koeficijent otpora; CFD

nije evidentirano

engleski

The influence of the distance between leading and trailing car on aerodynamic coefficients

nije evidentirano

aerodynamics; racing car; Ahmed body; lift coefficient; drag coefficient; CFD

nije evidentirano

Podaci o izdanju

151

17.07.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo