Važnost jezičnih igara u predškolskoj ustanovi (CROSBI ID 57116)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Lazarić, Lorena ; Drandić, Dijana ; Hržić, Veronika
hrvatski
Važnost jezičnih igara u predškolskoj ustanovi
Promatrajući djecu, uočavamo da najveći dio svoga vremena provode u igri koja, osim što predstavlja jedan od načina upoznavanja svijeta koji ih okružuje, postaje za njih oblik komunikacije. Igra pridonosi razvitku motoričkih, socijalnih, kognitivnih, emocionalnih i verbalnih sposobnosti djeteta. Igra je djetetova prirodna aktivnost, spontano učenje, istraživanje, znatiželja, mašta i kreativnost. Jezične igre pomažu djeci kod usvajanja i uvježbavanja, jezičnih struktura, potiču njihovu maštu i kreativnost, motiviraju ih na sudjelovanje u komunikaciji, unose dinamiku u jezično izražavanje djece i neizravno utječu na poboljšanje njihovih komunikacijskih vještina. Cilj ovog rada bio je ispitati, na temelju procjena odgojitelja, koliko se često koriste jezične igre u predškolskim ustanovama, koje igre najčešće provode te eventualne poteškoće u njihovom razumijevanju i provođenju. Rezultati istraživanja pokazuju da se jezične igre redovito koriste u radu s djecom u predškolskim ustanovama, te da djeca više vole oblike “slobodnih“ jezičnih igara, priče, pjesmice, kazalište lutaka, dramatizaciju, igre slika i riječi u kojima se mogu slobodno i spontano izražavati, a manje igre s određenim pravilima, jezične listiće i križaljke. Stoga je važno poticati ih i na takve igre koje im pomažu da uoče različite kodekse ponašanja te da prihvate i pobjedu i poraz kao normalan dio igre i aktivnosti. Dobiveni rezultati otvaraju niz mogućnosti daljnjih istraživanja od kojih bi jedno moglo pratiti učestalost korištenja pojedinih jezičnih igara u roditeljskom odgoju djeteta i utjecaj korištenja istih na komunikaciju djeteta.
dijete ; obogaćivanje rječnika ; odgoj ; razvijanje sposobnosti izražavanja i razumijevanja ; spontanost.
nije evidentirano
engleski
The Importance Of Language Games In Pre-school Institutions
nije evidentirano
child ; vocabulary enhancement ; education ; development of expression and understanding ; spontaneity.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
157-167.
objavljeno
Podaci o knjizi
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Varga, Anikό Nagy ; Campbell-Barr, Verity
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2016.
978-953-314-091-9