Politička znanja maturanata i značajnosti odrednica koje ih oblikuju (CROSBI ID 57115)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ćulum, Bojana ; Gvozdanović, Anja ; Baketa, Nikola
hrvatski
Politička znanja maturanata i značajnosti odrednica koje ih oblikuju
Kroz tri modela (obrazovni model, model civilne participacije i kombinirani model) pokazalo se da obrazovni faktori imaju najveći utjecaj na politička znanja. U tom se pogledu vrsta srednjoškolskog programa izdvaja kao glavna odrednica političkog znanja što je u skladu s dosadašnjim nalazima istraživanja na populaciji maturanata u Hrvatskoj (Bagić, 2011). Uzimajući u obzir da su polaznici gimnazijskih programa, koji sadrže najveći udio sadržaja usmjerenih na politička znanja, ostvarili najbolje rezultate, dok su učenici iz trogodišnjih škola, u kojima je najmanji udio ovih sadržaja, ostvarili najlošije rezultate, moguće je detektirati smjer i alate kojima djelovati, kako bi se uočene (značajne) razlike umanjile. Imajući u vidu da više od dvije trećine svih učenika srednjih škola u Hrvatskoj pohađaju neki tip strukovnih škola/programa, neophodno je kontinuirano razmatrati mogućnosti jačanja programa političkog/građanskog obrazovanja uopće, a osobito u strukovnim školama.
politička pismenost, mladi, mladi, politička znanja, participacija, vrsta školskog programa
nije evidentirano
engleski
Political knowledge of senior high school students and significance of its determinants
nije evidentirano
youth, political knowledge, participation, type of school program
nije evidentirano
Podaci o prilogu
31-50.
objavljeno
Podaci o knjizi
Od podanika do građana: razvoj građanske kompetencije mladih
Kovačić, Marko ; Horvat, Martina
Zagreb: Institut za društvena istraživanja ; GONG
2016.
978-953-6218-73-8