Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Određivanje aerodinamičkih sila pri gibanju automobila izloženog bočnom vjetru (CROSBI ID 407594)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Vasilj, Andrej Određivanje aerodinamičkih sila pri gibanju automobila izloženog bočnom vjetru / Džijan, Ivo (mentor); Zagreb, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 2013

Podaci o odgovornosti

Vasilj, Andrej

Džijan, Ivo

hrvatski

Određivanje aerodinamičkih sila pri gibanju automobila izloženog bočnom vjetru

Pojava vjetra u svijetu koji nas okružuje je potpuno normalna stvar. Promjenjivog smjera i intenziteta, konstantno mijenja uvjete vožnje prijevoznim sredstvima. Na neki mjestima doseže iznos od čak 180 km/h čime pokazuje da nije zanemariva pojava u odnosu na prosječne brzine gibanja automobila. Unatoč tome, rijetko kad se vrše ispitivanja utjecaja bočnog vjetra na automobile. Stoga je u ovom radu proučen utjecaj bočnog vjetra različitih intenziteta u odnosu na prosječnu brzinu gibanja automobila od 20 m/s. U ovom radu ispitan je utjecaj bočnog vjetra na aerodinamičke sile tipičnog putničkog vozila za pet različitih slučajeva kuta nastrujavanja. Prema zadanom opsegu rada, proračuni su izvršavani na relativno pojednostavljenoj geometriji automobila uz primjenu primjenu standardnog κ-ε modela turbulencije i standardnih zidnih funkcija. Usvojeni proračunski model doveo je, uz primjenu stacionarnih rubnih uvjeta, do stacionarnih strujanja u svim slučajevima. Iz rezultata je očito kako bočna komponenta brzine zraka uzrokuje pojavu bočne sile i sile uzgona, a povećanje bočne komponente dovodi do intenzivnog rasta bočne sile te posebno sile uzgona. Sila otpora nema značajnu promjenu svoje nominalne vrijednosti. Kako u stvarnosti vjetar ima promjenjiv intenzitet, iznos bočne sile i sile uzgona će imati fluktuirajuću vrijednost što bi moglo izazvati nestabilnost automobila u vožnji. Ta nestabilnost može se očitovati zanošenjem vozila u vožnji, proklizavanjem, pa čak, u najgorem slučaju, i prevrtanjem vozila. Rezultati ovog rada pružaju uvid u trendove promjena ovih sila dok bi u budućim radovima bilo poželjno ispitati vrijednosti promjene sile uzgona i bočne sile na detaljnijem modelu te ispitati pri kojim vrijednostima omjera v_z/v_x bi došlo do proklizavanja i/ili prevrtanja automobila.

bočni vjetar; automobil; aerodinamičke sile; koeficijent uzgona; koeficijent otpora; koeficijent bočne sile

nije evidentirano

engleski

Determination of aerodynamic forces acting on a moving car in presence of crosswind

nije evidentirano

crosswinds; car; aerodynamic forces; lift coefficient; drag coefficient; coefficient of lateral force

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39

01.03.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagreb

Povezanost rada

Strojarstvo