Uvažavanje različitosti stilova učenja u nastavi likovne kulture (CROSBI ID 641189)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tomljenović, Zlata
hrvatski
Uvažavanje različitosti stilova učenja u nastavi likovne kulture
Unutar odgojno-obrazovnog procesa može se govoriti o kognitivnim stilovima, stilovima učenja, stilovima poučavanja, stilovima spoznavanja i stilovima mišljenja. Pojedini autori definiraju ove pojmove kao sinonime, dok drugi naglašavaju razlike među njima, u smislu šireg i užeg obuhvaćanja kognitivnih, fizioloških i afektivnih procesa, aktivnih tijekom učenja pojedinca. Uvažavanje stilova učenja učenika izrazito je važno ; naime, način na koji će učitelj posredovati odgojno- obrazovne sadržaje izravno utječe na način i rezultate učenja učenika, budući da će na različite načine poučavanja učenici različito reagirati. Istraživači na području učenja i poučavanja izveli su brojne klasifikacije stilova učenja. U ovom radu navode se one koje se mogu aplicirati na područje učenja i poučavanja likovne kulture. U nastavi likovne kulture (kao i u nastavi općenito) potrebno je poticati razvijanje i primjenu što raznovrsnijih stilova učenja, i to na način oblikovanja problemskih zadataka u kojima se kombiniraju različite vrste aktivnosti te primjenjuju metode rada kojima se obuhvaćaju svi stilovi učenja. Učenicima se, između ostalog, tako daje mogućnost da, osim razvoja svojih "jakih strana" , vježbaju i sposobnosti u kojima se ne ističu. Na taj način učenici mogu ostvariti potrebnu razinu sposobnosti za integrirano učenje, u svrhu cjelovitog razvoja njihove osobnosti. Cilj ovog rada jest ukazati na navedenu dimenziju odgojno-obrazovnog procesa koja se, unatoč svojoj važnosti, još uvijek nedovoljno ističe, kako u stručnoj literaturi, tako i u nastavnoj praksi.
kognitivni stilovi; stilovi učenja; nastava likovne kulture; nastavne metode; učenje
nije evidentirano
engleski
Appreciacion of Learning Styles in Visual Arts Education
nije evidentirano
cognitive styles; learning styles; visual arts education; learning and teaching methods; learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
428-438.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-091-9
Podaci o skupu
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
predavanje
01.01.2016-01.01.2016
Osijek, Hrvatska