Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Podvodni pregled mostova (CROSBI ID 641175)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Kuspilić, Neven ; Gilja, Gordon Podvodni pregled mostova // Sabor hrvatskih graditelja 2016: EU i hrvatsko graditeljstvo / Lakušić, Stjepan (ur.). Zagreb: Hrvatski savez građevinskih inženjera (HSGI), 2016. str. 287-300

Podaci o odgovornosti

Kuspilić, Neven ; Gilja, Gordon

hrvatski

Podvodni pregled mostova

Statistički pokazatelji ukazuju da je najčešći uzrok oštećenja i rušenja mostova djelovanje vode. Učešće toga uzroka je oko 50 %. U uvjetima kada mostovi s dijelom svoje konstrukcije zadiru u protočni profil aluvijalnih vodotoka u interakciji s vodom izazivaju lokalne promjene na koritu. Superpozicija toga djelovanja s pojavom globalne degradacije korita može znatno narušiti stabilnost mostova. Stoga je redovito promatranje promjena korita nužno kako bi se spriječile neželjene pojave odnosno oštećenja dijelova konstrukcije ili rušenje mosta. Svjetska praksa uređenja pravila po kojima se obavlja podvodni pregled mostova je različita. U SAD-u je na federalnoj razini određena dinamika redovitog podvodnog pregleda mostova jednom u 2 do 6 godina, ovisno o ocjeni stanja opasnosti od podlokavanja. Interval redovnog podvodnog pregleda u nekim zemljama EU iznosi najčešće od 5 do 6 godina. Naša regulativa u tome kontekstu je manjkava. Što se tiče regulative vezane uz podvodne preglede željezničkih mostova, ona je određena prastarim pravilnikom 315 o održavanju donjeg stroja pruga iz 1971. godine, preuzetim od bivše države. U Pravilniku o održavanju cesta govori se samo o intervalu glavnoga pregleda objekata u intervalu od 6 godina i popravku podlokanih dijelova konstrukcije mostova, dok je u Tehničkom propisu za betonske konstrukcije definirana učestalost redovitih pregleda za mostove najmanje jednom u dvije godine. Način pregleda, postupci i način ocjenjivanja stanja nigdje nisu definirani. Nepoznavanje hidrauličkih i morfodinamičkih uvjeta u vodotocima koje premošćuje prometna infrastruktura rezultiralo je znatnim oštećenjem željezničkog mosta u Jakuševcu 2009. godine. Posljednjih godina obavljaju se podvodni pregledi mostova na željezničkim prugama i na autocestama, međutim ti pregledi se obavljaju različitim načinima, različiti se elementi pregledavaju i ocjena stanja se donosi po različitim kriterijima. Stoga je nužno na razini države donijeti pravilnik o podvodnom pregledu mostova koji bi obuhvatio sve čimbenike temeljem kojih se može odrediti stvarna opasnost od oštećenja konstrukcije mostova.

Podvodni pregled mostova

nije evidentirano

engleski

Underwater bridge inspection

nije evidentirano

Underwater bridge inspection

nije evidentirano

Podaci o prilogu

287-300.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sabor hrvatskih graditelja 2016: EU i hrvatsko graditeljstvo

Lakušić, Stjepan

Zagreb: Hrvatski savez građevinskih inženjera (HSGI)

978-953-6686-18-6

Podaci o skupu

Sabor hrvatskih graditelja 2016, EU i hrvatsko graditeljstvo

predavanje

17.10.2016-18.10.2016

Cavtat, Hrvatska

Povezanost rada

Geologija, Građevinarstvo