Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Poslovno odlučivanje u hrvatskom turizmu na početku XXI. (CROSBI ID 232678)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Perić, Jože ; Brajdić, Igor Poslovno odlučivanje u hrvatskom turizmu na početku XXI. // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, Vol. 8 (1999), No. 2; 153-176

Podaci o odgovornosti

Perić, Jože ; Brajdić, Igor

hrvatski

Poslovno odlučivanje u hrvatskom turizmu na početku XXI.

Jedno od mjerila uspješnog ulaska hrvatskog turizm u 21. stoljeće je spremnost zaposlenog managementa da usvoji i primjeni predvidljive značajke managementa 21. stojeća. Među tim značajkama je razina poduzetništva, odnosno uklapanje u pojam poduzetničkog managementa. U opis uspješnog poduzetničkog managementa ulaze karakteristike managera i performance odlučivanja. Od osnovnih karakteristika managera ističu se: spol, dob, stručna sprema, vrsta stručne spreme, radni staž u poduzeću, staž na postojećoj funkciji. U performancama odlučivanja se mogu izdvojiti: faktori koji djeluju na kvalitetu odlučivanja, znanja potrebna za uspješno odlučivanje, razine managementa na kojima se donose bitne odluke, udio programiranih i neprogramiranih odluka, struktura odluka prema utjecaju na stanje sustava, utjecaj na donošenje individualnih, grupnih i kolektivnih odluka. Ispitivanje performanci i karakteristika mangera provedeno je u srednjim i malim hotelskim poduzećima u Hrvatskoj, kao prevladavajućim tipovima hotelskih poduzeća na ulasku u 21. stoljeće. Dobiveni rezultati pokazuju da po većini karakteristika mangeri svih razina u srednjim i malim poduzećima u hrvatskoj zadovoljavaju u uspješnoj realizaciji koncepcije podiuzetničkog managera, osim tamo, gdje prevladavaju stariji kadrovi. Po performancama odlučivanja najslabiji rezulati su u strukturi strateških, taktičkih i operativnih odluka, kao i kod udjela programiranih i neprogramiranih odluka, na štetu poželjnijih neprogramiranih odluka, posebice na visokoj razini. ostale su performance odlučivanja zadovoljavajuće. U cjelini se može zaključiti da management u srednjim i malim poduzećima po svojim osnovnim karakteristikama (osim spola) i bitnim performancama odlučivanja ima sve potrebne značajke za ulazak u 21. stoljeće.

poduzetništvo ; srednja i mala poduzeća ; karakteristike managera ; performance odlučivanja

nije evidentirano

engleski

Business decision-making in Croatian tourism in the beginning of the 21st century

nije evidentirano

enterpreneurship ; small- and medium-sized companies ; manager characteristics ; performance decision-making

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Vol. 8 (No. 2)

1999.

153-176

objavljeno

1330-1039

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice
Indeksiranost