Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 842139

Poslovno odlučivanje u hrvatskom turizmu na početku XXI.


Perić, Jože; Brajdić, Igor
Poslovno odlučivanje u hrvatskom turizmu na početku XXI. // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, Vol. 8 (1999), No. 2; 153-176 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 842139 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poslovno odlučivanje u hrvatskom turizmu na početku XXI.
(Business decision-making in Croatian tourism in the beginning of the 21st century)

Autori
Perić, Jože ; Brajdić, Igor

Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku (1330-1039) Vol. 8 (1999), No. 2; 153-176

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
poduzetništvo ; srednja i mala poduzeća ; karakteristike managera ; performance odlučivanja
(enterpreneurship ; small- and medium-sized companies ; manager characteristics ; performance decision-making)

Sažetak
Jedno od mjerila uspješnog ulaska hrvatskog turizm u 21. stoljeće je spremnost zaposlenog managementa da usvoji i primjeni predvidljive značajke managementa 21. stojeća. Među tim značajkama je razina poduzetništva, odnosno uklapanje u pojam poduzetničkog managementa. U opis uspješnog poduzetničkog managementa ulaze karakteristike managera i performance odlučivanja. Od osnovnih karakteristika managera ističu se: spol, dob, stručna sprema, vrsta stručne spreme, radni staž u poduzeću, staž na postojećoj funkciji. U performancama odlučivanja se mogu izdvojiti: faktori koji djeluju na kvalitetu odlučivanja, znanja potrebna za uspješno odlučivanje, razine managementa na kojima se donose bitne odluke, udio programiranih i neprogramiranih odluka, struktura odluka prema utjecaju na stanje sustava, utjecaj na donošenje individualnih, grupnih i kolektivnih odluka. Ispitivanje performanci i karakteristika mangera provedeno je u srednjim i malim hotelskim poduzećima u Hrvatskoj, kao prevladavajućim tipovima hotelskih poduzeća na ulasku u 21. stoljeće. Dobiveni rezultati pokazuju da po većini karakteristika mangeri svih razina u srednjim i malim poduzećima u hrvatskoj zadovoljavaju u uspješnoj realizaciji koncepcije podiuzetničkog managera, osim tamo, gdje prevladavaju stariji kadrovi. Po performancama odlučivanja najslabiji rezulati su u strukturi strateških, taktičkih i operativnih odluka, kao i kod udjela programiranih i neprogramiranih odluka, na štetu poželjnijih neprogramiranih odluka, posebice na visokoj razini. ostale su performance odlučivanja zadovoljavajuće. U cjelini se može zaključiti da management u srednjim i malim poduzećima po svojim osnovnim karakteristikama (osim spola) i bitnim performancama odlučivanja ima sve potrebne značajke za ulazak u 21. stoljeće.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija

Profili:

Avatar Url Igor Brajdić (autor)

Avatar Url Jože Perić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Perić, Jože; Brajdić, Igor
Poslovno odlučivanje u hrvatskom turizmu na početku XXI. // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, Vol. 8 (1999), No. 2; 153-176 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Perić, J. & Brajdić, I. (1999) Poslovno odlučivanje u hrvatskom turizmu na početku XXI.. Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, Vol. 8 (No. 2), 153-176.
@article{article, year = {1999}, pages = {153-176}, keywords = {poduzetni\v{s}tvo, srednja i mala poduze\'{c}a, karakteristike managera, performance odlu\v{c}ivanja}, journal = {Ekonomska misao i praksa : \v{c}asopis Sveu\v{c}ilista u Dubrovniku}, volume = {Vol. 8}, number = {No. 2}, issn = {1330-1039}, title = {Poslovno odlu\v{c}ivanje u hrvatskom turizmu na po\v{c}etku XXI.}, keyword = {poduzetni\v{s}tvo, srednja i mala poduze\'{c}a, karakteristike managera, performance odlu\v{c}ivanja} }
@article{article, year = {1999}, pages = {153-176}, keywords = {enterpreneurship, small- and medium-sized companies, manager characteristics, performance decision-making}, journal = {Ekonomska misao i praksa : \v{c}asopis Sveu\v{c}ilista u Dubrovniku}, volume = {Vol. 8}, number = {No. 2}, issn = {1330-1039}, title = {Business decision-making in Croatian tourism in the beginning of the 21st century}, keyword = {enterpreneurship, small- and medium-sized companies, manager characteristics, performance decision-making} }

Časopis indeksira:


  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Journal of Economic Literature





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font