Kompetencije odgojitelja za prepoznavanje glazbeno nadarene djece (CROSBI ID 641124)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Borota, Bogdana ; Gortan-Carlin, Ivana Paula
hrvatski
Kompetencije odgojitelja za prepoznavanje glazbeno nadarene djece
Odgojitelji su već pri odabiru svoga zvanja bili svjesni činjenice da će raditi s djecom koja su u najzahtjevnijem i najosjetljivijem razdoblju svoga razvoja. Djeca se u vrtićkoj dobi emotivno, kognitivno i sociološki razvijaju, a neka od njih su već tada naročito zainteresirana za pojedine grane umjetnosti. Predmet istraživanja ovoga rada jest način prepoznavanja glazbeno nadarene djece. Odgojitelj ne može prepoznati glazbeno nadareno dijete, a da sam nije usvojio određene glazbene kompetencije. Autorice u radu istražuju posjeduju li odgojitelji u hrvatskoj i slovenskoj Istri neophodne kompetencije zahvaljujući kojima mogu uspješno prepoznati glazbeno nadareno dijete, odnosno mogu li prepoznati dijete za koje se zasigurno može reći da je glazbeno nadareno. Nadalje, postavljaju se pitanja o broju glazbeno nadarene djece unutar vrtićke skupine koja se kao takva prepoznaju i o problemima na koje odgojitelji nailaze prilikom njihove detekcije. Kome se odgojitelji obraćaju nakon detekcije glazbeno nadarenog djeteta? Postoji li mreža dionika koji se bave glazbeno nadarenim djetetom i jesu li dovoljno aktivni? Istraživanje je provedeno metodom ankete, odnosno metodom ispitivanja upitnikom po vrtićima u Puli i Kopru te se rezultati donose na temelju manjeg uzorka od 91 ispitanika. Rezultati pokazuju da odgojitelji na temelju stečenog iskustva brzo prepoznaju muzikalno dijete, dijete s glazbenim sposobnostima kao glazbeno nadareno dijete, . Prema rezultatima ankete, glazbeno nadareno dijete ističe se u glazbenim aktivnostima. Ipak, odgojitelji potvrđuju potrebu za svojim dodatnim obrazovanjem, s ciljem lakše detekcije glazbeno nadarene djece.
glazbeno nadarena djeca ; glazbeno kompetentni odgojitelj ; kompetencije ; metodika glazbe ; Istra
nije evidentirano
engleski
Teachers' Competence in Identifying Musically Gifted Children
nije evidentirano
accelerated musical development ; musically gifted children ; Istria ; competent educators ; music methodology
nije evidentirano
Podaci o prilogu
335-345.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Varga, Aniko N. ; Campbell-Bar, Verity
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-091-9
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije" / International Scientific Conference "Global and Local Perspectives of Pedagogy"
predavanje
27.10.2016-28.10.2016
Osijek, Hrvatska