Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Spirala političke kulture - povezanost obrazovanja i političkih stavova hrvatskih maturanata (CROSBI ID 641112)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Baketa, Nikola ; Gvozdanović, Anja ; Košutić, Iva Spirala političke kulture - povezanost obrazovanja i političkih stavova hrvatskih maturanata. 2016

Podaci o odgovornosti

Baketa, Nikola ; Gvozdanović, Anja ; Košutić, Iva

hrvatski

Spirala političke kulture - povezanost obrazovanja i političkih stavova hrvatskih maturanata

Za svako demokratsko društvo važna je visoka razina političke pismenosti građana, posebno mladih koji su, ovisno o zrelosti, u procesu svladavanja te političke uloge ili na pragu njezina intenzivnijeg prakticiranja. U tom smislu, politička pismenost predstavlja jednu od ključnih dimenzija demokratske političke kulture koja je pak jedan od nužnih uvjeta učinkovitog funkcioniranja demokracije. Politička pismenost obuhvaća specifična politička znanja, stavove i vrijednosti te sposobnosti koji su potrebni za učinkovito sudjelovanje u političkom životu a time i za uspješno preuzimanje uloge građanina u demokratskom društvu (Šalaj, 2011). Izlaganjem će se predstaviti prihvaćanje političkih stavova s obzirom demokratsku političku kulturu kao i njihovu strukturu. Pritom, poseban je naglasak na stavovima vezanima za funkcioniranje političkog sustava općenito, percepciju uloge aktera u političkoj areni (političke stranke, mediji, organizacije civilnog društva), sklonost autoritarnosti te spremnost na aktivnu participaciju. Istraživanje političke pismenosti provedeno je na nacionalno reprezentativnom uzorku od 1146 učenika završnih razreda srednjih škola tijekom travnja i svibnja 2015.g. Stratifikacija je izvršena prema regiji i vrsti srednjoškolskog programa (programi su grupirani u tri skupine: gimnazijski programi – 29%, ostali četverogodišnji i petogodišnji programi – 45% te trogodišnji programi – 26%). Strukturirana i formalizirana politička socijalizacija mladih odvija se u okviru obrazovnog sustava stoga je u ovom izlaganju posebna pažnja posvećena ispitivanju razlika između učenika koji pohađaju različite tipove programa u njihovim stavovima prema odnosima u državi. Rezultati ukazuju na značajne razlike u prihvaćanju dimenzija demokratskih stavova s obzirom na vrstu školskog programa, pri čemu maturanti trogodišnjih srednjih škola u značajno većoj mjeri odstupaju od stavova primjerenih demokratskoj političkoj kulturi.

demokratska politička kultura; maturanti; vrsta srednjoškolskog programa; politička pismenost; politički stavovi

nije evidentirano

engleski

Spiral of political culture - relationship between education and political attitudes of high school graduates in Croatia

nije evidentirano

democratic political culture; high school graduates; type of high school programme; political literacy; political attitudes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

3. Dani obrazovnih znanosti - Obrazovne promjene: izazovi i očekivanja

predavanje

20.10.2016-21.10.2016

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Politologija, Sociologija

Poveznice