Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Hrvatsko novinsko nakladništvo u kontekstu globalnih medijskih trendova (CROSBI ID 407549)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Lozić, Joško Hrvatsko novinsko nakladništvo u kontekstu globalnih medijskih trendova / prof.dr.sc. Marin Milković (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2016

Podaci o odgovornosti

Lozić, Joško

prof.dr.sc. Marin Milković

hrvatski

Hrvatsko novinsko nakladništvo u kontekstu globalnih medijskih trendova

Počeci medijske industrije povezani su s nakladništvom i industrijskom proizvodnjom. Digitalizacijom i konvergencijom proizvodnih procesa s kraja 20. stoljeća, medijska je proizvodnja iskoračila iz okvira modernističkoga načina upravljanja sustavima te izbrisala čvrste granice između proizvodnje roba i usluga. Promjene koje je donijela postmoderna u medijskoj industriji najviše su se reflektirale na nakladništvo kao najstariju kategoriju medijske industrije. Medijski je proizvod postao sadržaj koji se distribuira i monetizira putem različitih platformi. Okolina nakladničkih organizacija temeljito se izmijenila u samo nekoliko godina, a poslovni modeli temeljni na velikom udjelu prihoda od oglašavanja zahtijevali su potpuno nove menadžerske pristupe u upravljanju poslovnim procesima. Upravljanje nakladničkom industrijom zahtijevalo je radikalne reforme te cjelokupan tehnološki zaokret. Globalna financijska kriza s početka 21. stoljeća pogodila je globalnu medijsku industriju te ubrzala redistribuciju prihoda od oglašavanja. Kriza gospodarstva na domaćem tržištu oštro se odrazila i na hrvatsku novinsku industriju, što je rezultiralo padom čitanosti, naklada i prihoda od oglašavanja. Pad prihoda od oglašavanja ugrozio je svakodnevno poslovanje novinske industrije i industrije magazina. Sve manji prihodi od oglašavanja izravno su utjecali na stečaj velikoga broja novinskih izdavača u Hrvatskoj. Globalna novinska industrija prolazi kroz korjenitu transformaciju, za razliku od hrvatske novinske industrije koja još uvijek pokušava pronaći put iz krize koristeći postojeće i dokazano neuspješne strategije.

hrvatska novinska industrija ; medijska industrija ; nakladništvo ; novinska industrija ; postmoderna ; postindustrijsko društvo

nije evidentirano

engleski

Croatian Newspaper Publising in the Context of Global Media Trends

nije evidentirano

Croatian newspaper industry ; the media industry ; publishing ; newspaper industry ; post-modern ; post-industrial society

nije evidentirano

Podaci o izdanju

440

07.10.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti