Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poduzetništvo u postmodernoj: vertikalno integrirane korporacije i poduzetništvo 21. stoljeća (CROSBI ID 232633)

Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)

Lozić, Joško Poduzetništvo u postmodernoj: vertikalno integrirane korporacije i poduzetništvo 21. stoljeća // Obrazovanje za poduzetništvo - E4E, 5 (2015), 1; 81-88

Podaci o odgovornosti

Lozić, Joško

hrvatski

Poduzetništvo u postmodernoj: vertikalno integrirane korporacije i poduzetništvo 21. stoljeća

Cilj ovoga rada je ukazati na promjene koje je donijela postmoderna u gospodarskim aktivnostima, poslovnim strategijama i poduzetništvu u cjelini, a što je izravno ostavilo trag u svim društvenim kretanjima. Razvoj poduzetništva, kao organizirane kapitalističke proizvodnje, povezan je sa začecima moderne. Industrijska revolucija, a još više revolucija ekonomske misli zabilježene u liberalizmu Adama Smitha, postavit će temelje podjele rada i masovne proizvodnje roba. Postmoderna će postaviti temelje proizvodnje roba i usluga koje će imati višestruko veću dodanu vrijednost od roba koje se proizvode za skladištenje i distribuciju putem modernističkih distribucijskih kanala. Medijska industrija je otišla najdalje u brisanju čvrstih granica između robe kao fizičkog proizvoda i njenog nematerijalnog oblika i vrijednosti. Poduzetništvo medijske industrije, medijskih korporacija i pojedinaca unutar medijskih timova koji rade na fundamentalnim istraživanjima, ali i na operativnom razvoju sadržaja i fizičkih proizvoda medijske industrije, pomaknulo je granice koje su postavili poduzetnici mančesterizacije te njihovi sljedbenici u vremenima koja su slijedila. Poduzetništvo je dobilo novi okvir u kojem ga treba promatrati jer se proširio horizont obuhvata koji ga definira. Vertikalno integrirane cross medijske korporacije preuzele su atribute poduzetnika koji stvara novi proizvod i novu industriju, te su kroz digitalizaciju provele konvergenciju djelatnosti i zavladale globalnim tržištem. Vertikalnom integracijom su ostvarile efekte ekonomije razmjera i ekonomije obujma što im je osiguralo dodatna sredstva koja ulažu u fundamentalna istraživanja, razvoj i obrazovanje. Nastale na temelju resursnog pristupa i stalnog razvoja ljudskih potencijala, američke globalne medijske korporacije ovladale su svjetskih medijskim tržištem. Hrvatska medijska industrija nije pokazala dovoljno poduzetničke inicijative u napuštanju prevladanih poslovnih modela te su medijska poduzeća zadržala organizacijske oblike i poslovnu filozofiju koja je napuštena još krajem moderne.

Ekonomija znannja; medijska industrija; medijske korporacije; poduzeništvo; postmoderna

nije evidentirano

engleski

Entrepreneurship in the Postmodern: Vertically Intefrated Media Corporations and Entreprenaurship of the 21st Century

nije evidentirano

Knowledge economy; the media industry; media corporations; entrepreneruship; postmodern

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (1)

2015.

81-88

objavljeno

1849-7845

1849-661X

Povezanost rada

Povezane osobe



nije evidentirano