Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Multimedijska obilježja digitalnih obrazovnih sadržaja za početno čitanje na hrvatskome jeziku (CROSBI ID 641074)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bačeković-Mitrović, Davorka ; Bačeković Pavelić, Alica Multimedijska obilježja digitalnih obrazovnih sadržaja za početno čitanje na hrvatskome jeziku // Zbornik znanstvenih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka et al. (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 106-116

Podaci o odgovornosti

Bačeković-Mitrović, Davorka ; Bačeković Pavelić, Alica

hrvatski

Multimedijska obilježja digitalnih obrazovnih sadržaja za početno čitanje na hrvatskome jeziku

U radu se istražuju mišljenja reprezentativnog uzorka ispitanika (N=1095): učitelja/ica razredne nastave iz dvanaest županija u Republici Hrvatskoj, o multimedijskim obilježjima digitalnih obrazovnih sadržaja za početno čitanje na hrvatskome jeziku. Statistička analiza rezultata upitnika, provedena pomoću jednosmjerne analize varijance (ANOVA) i t-testa, pokazuje da učitelji/ice procjenjuju vrlo važnima performanse novih medija i digitalnih obrazovnih sadržaja za početno čitanje. Bez obzira na razlike u mišljenjima pojedinih skupina ispitanika, s obzirom na mjesto rada, godine radnoga staža, stupanj stručne spreme i samoprocjenu informatičke pismenosti, uočljivo je da učitelji/ice očekuju vrlo visok standard od multimedijskih osobitosti obrazovnih softvera, pogotovo s obzirom na dizajnerske, programerske aspekte produkcije suvremenih multimedija. Čak 32 tvrdnje, od 52 tvrdnja (61, 54%), u kojima se ispituje mišljenje o konkretnim obilježjima softvera, imaju prosječnu procjenu veću od 4, 00, a samo tri tvrdnje imaju prosječnu procjenu manju od 3, 00. Zaključuje se da model poželjnoga digitalnog obrazovnog sadržaja za početno čitanje mora inzistirati na navigacijski jednostavnim rješenjima, koja omogućuju brzu korisnikovu interakciju s njim i istodobnu povratnu informaciju. Percepcija važnosti pojedinih multimedijskih osobitosti obrazovnih softvera više varira s obzirom na mjesto rada učitelja/ica razredne nastave i stupanj samoprocjene informatičke pismenosti, a manje ovisi o njihovoj stručnoj spremi i radnome stažu. Može se zaključiti da informatička pismenost i radna sredina u većoj mjeri utječu na učiteljsku percepciju softvera i njihovo eventualno korištenje u nastavi.

obrazovni softver ; digitalni obrazovni sadržaj ; početno čitanje ; računalno potpomognuto učenje (CAL) ; softverski alati za učenje

nije evidentirano

engleski

Multimedial characteristics od digital educational content for early reading in Croatian language

nije evidentirano

educational software ; digital educational content ; early reading ; computer assisted learning (CAL) ; e-learning software tools

nije evidentirano

Podaci o prilogu

106-116.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-091-9

Podaci o skupu

Globalne i lokalne perspektive pedagogije

predavanje

01.01.2016-01.01.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija